نخستین عمل پیوند کلیه در کردستان انجام شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با راه اندازی بخش پیوند کلیه در بیمارستان کوثر سنندج، نخستین عمل جراحی پیوند کلیه در استان با موفقیت انجام شد.
کد خبر: ۱۱۸۴۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴ 14 September 2024

به گزارش «تابناک کردستان» به نقل از ایرنا، دکتر فریدون عبدالملکی روز شنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: عمل پیوند کلیه بر روی ۲ بیمار با سرپرستی دکتر سیم فروش استاد دانشگاه شهید بهشتی و از اساتید مطرح کشور در زمینه پیوند کلیه و تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی کردستان، توسط دکتر حامد معروفی فوق تخصص پیوند کلیه، انجام شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه بخش پیوند بیمارستان کوثر دانشگاه علوم پزشکی کردستان به همت و تلاش همکاران در معاونت درمان، بیمارستان کوثر سنندج و به کمک وزارت بهداشت تجهیز شد و همزمان اعتباربخشی لازم صورت گرفت که شاهد اولین پیوند کلیه در استان هستیم.

عبدالملکی ادامه داد: این عمل شروعی برای پیوند‌های بعدی و کاهش آلام بیماران دیالیزی ما در استان کردستان و جلوگیری از تحمیل هزینه‌های سرسام آور اعزام بیماران کلیوی به استان‌های دیگر خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های کلیوی به کنترل فشارخون و اندازه گیری قند خون در دستور کار دانشگاه قرار دارد که خوشبختانه همکاران ما در بخش بهداشت در این زمینه در حال فعالیت و خدمت رسانی به مردم استان هستند.

در استان کردستان ۶۴۴ بیمار دیالیزی با ۱۴۰ تخت فعال دیالیز وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار