معاون استاندار: مناسب‌سازی معابر شهری کردستان با اولویت‌بندی انجام شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: با توجه به محدودیت اعتبارات، با اولویت‌بندی و استفاده از ابزار‌های مدرن، مناسب‌سازی فضای‌های عمومی و معابر برای تردد آسان معلولان انجام شود.
کد خبر: ۱۱۸۴۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۲ 16 September 2024

به گزارش «تابناک کردستان» به نقل از ایرنا، کیومرث حبیبی شامگاه یکشنبه در دومین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری ادارات دولتی، فضا‌های عمومی و شهری برای رفاه حال جامعه معلولین استان بسیار حائز اهمیت است و باید با اولویت‌بندی و در نظر گرفتن همه الزامات و انتخاب کوتاه‌ترین مسیر، این کار انجام شود.

وی با بیان اینکه امکان مناسب‌سازی فضا‌های عمومی، تمام ادارات و ساختمان‌های دولتی به صورت همزمان میسر نیست و به اعتباری کلان نیاز دارد، قدیمی بودن ساختمان برخی از ادارات دولتی را دلیل نبود دسترس‌پذیری مناسب عنوان کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان افزود: مناسب‌سازی محیط اداراتی همچون بهزیستی و کمیته‌امداد برای تردد معلولان، ضروری است و می‌طلبد در کمترین زمان ممکن این کار صورت گیرد.

حبیبی به پروژه‌های افتتاح شده مختص به معلولین در سال جاری اشاره و اظهار کرد: بهسازی و بازسازی استخر هیات جانبازان و معلولین با اعتباری بیش از ۴۰ میلیارد ریال، کتابخانه قروه در هفته دولت سال جاری و بهسازی محیط‌های عمومی، معابر و پیاده‌روسازی توسط شهرداری‌ها از جمله اقدامات انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه دسترس‌پذیر بودن پروژه‌های جدید در سطح استان را کنترل و بازدید خواهم کرد، گفت: در ۲ سال اخیر شهرداری سنندج در کنار اجرای کلان پروژه‌ها، بیش از ۳۰۰ پروژه خرد را در سطح شهر تعریف کرده است و با تمرکز بر بهبود کیفیت معابر و پیاده‌روسازی در سنندج گام مناسبی در راستای بهسازی و مناسب‌سازی معابر شهری برداشته است.

معاون عمرانی استاندار کردستان ادامه داد: با توجه به محدود بودن منابع ضروری است که همه دستگاه‌های اجرایی تا یک هفته قبل از پایان سال مالی تمامی اعتبارات را جذب و مانع برگشت اعتبارات به مرکز شوند.

حبیبی موضوع حمل و نقل عمومی را یکی از مسائل مهم جامعه تلقی و اضافه کرد: وضعیت سرویس حمل و نقل ویژه دانش‌آموزان معلول در تعدادی از شهرستان‌ها مشخص شده و از طریق مدارس به خانواده‌ها اعلام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار