افزون بر ۵۷ درصد بهای گندم خریداری شده در کردستان پرداخت شد

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم تا ۲۴ شهریور افزون بر ۵۷ درصد بهای خرید تضمینی این محصول به حساب گندمکاران استان واریز شده است.
کد خبر: ۱۱۸۴۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۶ 15 September 2024

به گزارش «تابناک کردستان» به نقل از ایرنا، جمال صالحی روز یکشنبه اظهار کرد: در این مدت بیش از یک میلیون و ۱۶۶ هزار و ۶۱۱ تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان در استان به طور تضمینی خریداری شده است

وی اضافه کرد: ارزش ریالی گندم خریداری شده در استان بیش از ۲۰۷ هزار و ۹۴ میلیارد ریال است که تاکنون در هشت مرحله افزون بر ۱۱۸ هزار و ۴۶۹ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان ادامه داد: بیش از ۸۸ هزار و ۶۲۴ میلیارد ریال معادل ۴۲.۸ درصد بهای کل گندم خریداری شده، مانده مطالبات کشاورزان استان است که بتدریج به حساب آنها واریز خواهد شد.

صالحی یادآور شد: میزان حمل گندم مازاد بر نیاز مصرف استان به ۹ استان کشور از جمله تهران، البرز، اصفهان، قم، مازندران، گیلان، یزد، بوشهر بیش از ۴۴۲ هزار تن بوده است.

وی بیان کرد: نرخ پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در سال زراعی جاری با احتساب چهار درصد افت مفید و یک درصد غیر مفید، ۱۷۵ هزار ریال است که این میزان نسبت به سال زراعی گذشته ۱۷ درصد رشد یافت.

وزیر جهادکشاورزی قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم را برای سال زراعی ۱۴۰۴_۱۴۰۳ مبلغ ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

میزان سطح زیرکشت گندم در استان کردستان در سال زارعی جاری ۶۲۶ هزار هکتار است که از این میزان ۵۸۸ هزار هکتار آن دیم و ۴۱ هزار هکتار آن آبی است.

۸۷ مرکز برای خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری درکردستان در نظر گرفته شد؛ پیش بینی شده است امسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت و از این میزان هم یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن آن تحویل مراکز خرید تضمینی گندم داده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار