جریمه ۱۲ میلیون ریالی برای بکارگیری اتباع غیرمجاز در قزوین

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین گفت: کارفرمایانی که از اتباع خارجی به صورت غیر قانونی در استان بکارگیری کنند، روزانه ۱۲ میلیون ریال جریمه خواهند شد.
کد خبر: ۱۱۸۴۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳ 14 September 2024

به گزارش «تابناک قزوین» به نقل از ایرنا، خسرو طریقی روز شنبه از جریمه پنج برابری حداقل دستمزد برای هر روز اشتغال در صورت بکارگیری اتباع خارجی به صورت غیر قانونی خبر داد و اظهار کرد: مطابق قانون کار اتباعی که فاقد پروانه کار، پروانه کار موقت یا کارت کار موقت باشند، اجازه اشتغال در کشور را ندارند و در صورت اشتغال و بکارگیری، کارفرمای آنها متخلف شناخته و مشمول جریمه خواهد شد.

وی اضافه کرد: اداره کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی بخشنامه‌ای میزان جریمه کارفرمایانی که از خدمات اتباع خارجی غیرمجاز و فاقد پروانه کار استفاده می‌کنند را برای اجرا به استان‌ها ابلاغ کرده و بر اساس آن تیم‌های بازرسی ویژه اقدام می‌کنند.

طریقی تصریح کرد: میزان جریمه کارفرمایانی که از خدمات اتباع خارجی غیرمجاز و فاقد پروانه کار استفاده کنند، بابت هر روز اشتغال غیرمجاز مبلغ ۱۱ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۶۴۰ ریال تعیین شده که در صورت تکرار این میزان ۲ برابر خواهد شد.

این مسوول بیان کرد: با توجه به موقعیت خاص استان قزوین و شاخص‌های صنعتی، کشاورزی و ساخت و ساز در حوزه صنعت ساختمان از تمامی کارفرمایان و همشهریان گرانقدر در سراسر استان می‌خواهیم تا قبل از بکارگیری اتباع خارجی از دارا بودن تمامی شرایط احراز شغل، توسط اتباع خارجی مطلع شوند.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: تمامی کارت‌های کار صادره برای اتباع خارجی دارای مشاغل تعریف شده است، بنابراین اتباع خارجی مجاز برای اشتغال، باید در همان شغل بکارگیری شوند.

طریقی یادآور شد: مناطق مجاز برای حضور اتباع خارجی در استان فقط بخش مرکزی و کوهین شهرستان قزوین بوده و تردد، اشتغال، سکونت و تحصیل اتباع خارجی در سایر مناطق استان ممنوع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار