امام جمعه قزوین:

اوضاع صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی وخیم است

امام جمعه قزوین گفت: اوضاع در سرزمین‌های اشغالی علیه رژیم خونخوار صهیونیست وخیم است اگرچه مردم مظلوم غزه درد‌های بسیاری را تحمل می‌کنند، اما نباید در مقابل دشمن سست شوند و بدانند آینده خوبی برای مظلومان بی‌پناه غزه پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۱۱۸۲۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۶ 30 August 2024
به گزارش «تابناک قزوین» به نقل از ایسنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که امروز ۹ شهریور در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، اظهار کرد: هر ساله حماسه اربعین از سال پیش از آن با شکوه بیشتری برگزار می‌شود امسال هم شاهد اربعین بزرگی بودیم و قریب به ۳۰ میلیون نفر در پیاده‌روی اربعین شرکت کردند. 
 
وی در ادامه افزود: استان قزوین در موکب داری موقعیت خوبی داشت و خدمت به زائران را به نحو احسن انجام داد و امیدواریم خداوند این خادمی را از مردم قزوین قزوین قبول کند. 
 
امام جمعه قزوین بیان کرد: رسول (ص) گرامی اسلام فرموده است خدای متعال نماز جمعه را بر شما لازم کرده است و اگر کسی نماز جمعه را انکار کند همه امور او بی‌برنامه می‌شود، به‌هم می‌ریزد و برکت از زندگی‌اش دور می‌شود. 
 
وی گفت: از امام حسن مجتبی (ع) سؤال کردند نسخه جوانمردی چیست حضرت فرمودند جوانمردی این است که آدم پای دین بایستد، احکام دین را جدی بگیرد، مهربانی نسبت به بندگان خدا داشته باشد، مالی که به دست می‌آورد حلال باشد، نسبت به مالش درست عمل کند و خمس و زکات دهد و نسبت به رعایت حقوق قیام داشته باشد. 
 
نماینده ولی‌فقیه در استان خاطرنشان کرد: به فرموده امام رضا (ع) نسبت به دشمنان خدا دشمن بودن واجب است؛ فرقی نمی‌کند دشمنان جلادان خونخوار صهیونیست یا آمریکا باشند باید بین مظلوم و جلاد فرق قائل باشیم و نسبت به دشمنان خدا دشمنی کنیم. 
 
وی تصریح کرد: إِنِّی سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَکُمْ وَ وَلِیٌّ لِمَنْ وَالاَکُمْ وَ عَدُوٌّ لِمَنْ عَادَاکُمْ تا زنده هستیم باید با این معنا قدم برداریم و کلام و گفتار ما باید به این سمت و سو باشد. 
 
آیت‌الله عابدینی گفت: مرکز علم و دانش، بلاد اسلامی است و انتظار می‌رود فرزندان این مرز و بوم افتخار آفرینان باشند تا بتوانند سربلندی ایران را به جهانیان نشان دهند که خوشبختانه یکی از افتخار آفرینان که در المپیاد نجوم مدال طلا را کسب کرده به نام آریا فاتح کرداری اهل قزوین است و این موفقیت را به ایشان تبریک عرض می‌کنیم. 
 
وی تصریح کرد: جهانیان بدانند همانگونه که هر روز شاهد برچیده شدن بساط آمریکا هستیم مقاومت اسلامی در حال گستردگی بیشتر است و خدای متعال وعده داده من و رسولان من پیروز خواهند شد. 
 
امام جمعه قزوین ادامه داد: اوضاع در سرزمین‌های اشغالی علیه رژیم خونخوار صهیونیست وخیم است اگرچه مردم مظلوم غزه دردهای بسیاری را تحمل می‌کنند اما نباید در مقابل دشمن سست شوند و بدانند آینده خوبی برای مظلومان بی‌پناه غزه پیش‌بینی شده است. 
 
وی در پایان ضمن تبریک هفته دولت، اظهار کرد: به شهید رجایی احترام می‌گذاریم که با دیانت، دشمن ستیزی، حمایت از دین، مسجد و قرآن خودش را جاودانه کرد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار