تجهیز ۸۵۰۰ دانش آموز قزوینی به بسته‌های تحصیلی

معاون فرهنگی کمیته امداد خمینی (ره) قزوین گفت: ۳۲ قلم لوازم تحریر به همراه کیف مدرسه با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال به صورت رایگان در آستانه شروع سال تحصیلی جدید در اختیار هشت هزار ۵۰۰ دانش آموز تحت پوشش قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۸۳۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۳ 07 September 2024

به گزارش «تابناک قزوین» به نقل از ایرنا، فریدون مهدویان روز شنبه اظهار کرد: ۶ هزار و ۷۰۰ کیف مدرسه برای دانش آموزان پایه اول تا نهم با اعتبار ۲۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال و ۳۲ قلم لوازم تحریر برای هشت هزار و ۵۰۰ دانش آموز قزوینی با اعتبار ۱۷ میلیارد ریال برنامه ریزی شده که در آستانه شروع مدارس در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: ۵۰ درصد اعتبار مورد نیاز این طرح از سوی کمیته امداد کشور تامین و ۵۰ درصد دیگر از سوی خیرین استان قزوین درحال تامین است و تاکنون لوازم تحریر و دوخت کیف‌های مدرسه نیز در مرحله نهایی قرار دارد.

مهدویان تصریح کرد: روند انجام این طرح از خرداد سال جاری شروع شده و تاکنون نه تنها در استان بلکه در کشور نیز بی سابقه بوده است، ضمن اینکه این برنامه ویژه بوده که امسال برای نخستین مرتبه صورت می‌گیرد و دانش آموزان با کیف و لوازم تحریر جدید وارد کلاس‌های درس می‌شوند.

معاون فرهنگی کمیته امداد خمینی (ره) قزوین خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با کمیته امداد کشور، این طرح با پیوست فرهنگی ایرانی - اسلامی انجام می‌شود و مقرر شده تا تمام اقلام لوزام تحریر و کیف‌های مدرسه به نماد‌های ملی - مذهبی به ویژه شهدای گرانقدر منقش باشند.

وی ادامه داد: به منظور اجرای این طرح از طریق منابع استان به ویژه خیرین و کمک‌های مردمی به ۳۰ میلیارد اعتبار نیاز داریم که تاکنون ۲۰ میلیارد آن تامین شده و از خیرین و شهروندان قزوینی درخواست می‌شود تا در این طرح کمیته امداد را یاری رسانند.

مهدویان همچنین به برپایی جشن عاطفه‌ها اشاره کرد و گفت: در روز‌های پیش رو نیز جشن عاطفه‌ها به منظور حمایت از دانش آموزان در سراسر استان برپا می‌شود که خیرین و مردم می‌توانند با مشارکت فعال و خیرانه خود برای تامین نیاز مایحتاج دانش آموزان گام بردارند.

وی تاکید کرد: اگر مشارکت خیرین و مردم قزوین در تامین مایحتاج دانش آموزان بیش از حد نیاز شود برنامه داریم تا مازاد مشارکت مردمی را به سمت تامین پوشاک و کفش دانش آموزان سوق دهیم، چرا که در حال حاضر تهیه لباس مدارس بین هشت میلیون تا ۱۰ میلیون ریال برای خانوار هزینه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار