افزایش ۲۱ برابری کشف قاچاق چوب در قزوین

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین گفت: تحلیل آمار‌ها نشان می‌دهد که کشف قاچاق چوب در استان از سال ۹۶ تاکنون ۲۱ برابر افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۱۸۱۲۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸ 20 August 2024

به گزارش «تابناک قزوین» به نقل از ایرنا، سرهنگ کیومرث سلیمانی روز سه شنبه اظهار کرد: بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که کشف قاچاق چوب از سال ۹۶ تاکنون از پنج فقره به ۷۴ فقره رسیده که با افزایش چشمگیری همراه است.

وی افزود: کشف قاچاق چوب در سال جاری نیز نسبت به زمان مشابه سال گذشته رشد ۲۶ درصدی داشته است، به عبارتی در چهار ماه نخست سال گذشته ۳۱ فقره کشف چوب قاچاق داشتیم که امسال این آمار به ۳۹ فقره رسید.

سرهنگ سلیمانی با بیان این نکته که قاچاق چوب از موضوعات بسیار حساس است، گفت: قطع و حمل چوب مجوز‌های جداگانه‌ای را می‌خواهد که اخذ هرکدام از آنها نیاز به انجام فرآیند خاص دارد، بنابراین نداشتن هرکدام از این مجوز‌ها پیگرد قانونی داشته و برای خاطیان جرم انگاری صورت می‌گیرد.

این مسوول با اشاره به این نکته که قاچاق سازماندهی شده چوب در استان قزوین نداریم، خاطرنشان کرد: در استان قزوین قطع غیرقانونی به شکل گروهی و برنامه ریزی شده نداریم و تمامی گزارشات به صورت موردی بوده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین یادآور شد: گاهی پیش آمده که روستاییان به دلیل آگاه نبودن نسبت به قوانین این حوزه مرتکب تخلف شده اند که در سال‌های اخیر سعی کردیم اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مناسبی در این حوزه داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار