اجرای ۷۵ برنامه فرهنگی، اجتماعی و ترویجی در هفته تعاون/امر به معروف را در حوزه اشتغال بومی سازی کرده ایم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از اجرای ۷۵ برنامه فرهنگی، اجتماعی و ترویجی در هفته تعاون خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۳۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۲ 04 September 2024

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از اجرای ۷۵ برنامه فرهنگی، اجتماعی و ترویجی در هفته تعاون خبر داد.
به گزارش تابناک همدان، یوسف شعبانی در جمع خبرنگاران، به مناسبت فرارسیدن هفته تعاون، گفت: هفته تعاون از ۱۳ شهریور به عنوان روز تعاون شروع و تا ۲۱ شهریور ادامه دارد که در این هفته بیش از ۷۵ برنامه در راستای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ترویجی پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳۳۷ تعاونی فعال در بخش‌های تولید، توزیع و خدمات درحال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: ۷۶۸ تعاونی تولیدی، ۳۸۱ تعاونی خدماتی و ۱۸۸ تعاونی توزیعی در استان همدان درحال فعالیت هستند.

شعبانی با اشاره به اینکه ۱۶ هزار نفر در این تعاونی‌ها شاغل هستند، بیان کرد: این تعاونی‌ها ۳۷ هزار و ۹۴۲ عضو دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه امسال ۱۳ تعاونی با ۷۹ فرصت شغلی در هفته تعاون مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، گفت: در هفته تعاون امسال ۱۳ تعاونی با ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری اولیه افتتاح می‌شود.

شعبانی با تأکید براینکه متاسفانه امروز از سهم ۲۵ درصدی سهم فعالیت‌های اقتصادی کشور سهم تعاونی‌ها فقط هفت درصد است، یاد آور شد: تلاش داریم سهم تعاون از اقتصاد استان را بالا ببریم و به دنبال ایجاد تعاونی‌های دانش بنیان نیز هستیم.

وی با تأکید براینکه اقتصاد بخش تعاون به عنوان یکی از ارکان مهم اقتصادی کشور محسوب می‌شود، افزود: در اسناد بالادستی برای بخش تعاون ۲۵ درصد از سهم اقتصاد را پیش‌بینی کرده است.

وی با تأکید براینکه ۷۰ درصد منابع بانک توسعه تعاون استان به تعاونی‌های استان اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: در قالب ردیف‌های اعتباری ۲ هزار و ۳ هزار، ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به صورت خط اعتباری ویژه به تعاونی‌ها پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه در راستای توجه و توسعه فرهنگ تعاون طی سه سال گذشته اقدامات قابل توجه و ویژه‌ای صورت گرفته است، تأکید کرد: برای اولین بار تدوین سند توسعه تعاون استان انجام شده و به طوریکه با هدف توسعه فرهنگ تعاون سند توسعه تعاون استان اجرایی شده است.

 شعبانی ادامه داد: اهمیت ویژه به آموزش و نظارت در بخش تعاون داریم و بیش از ۱۶ هزار نفر ساعت آموزش برای تعاونی‌ها صورت گرفته است.

وی در ادامه یادآور شد: برگزاری جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود، و امسال نوزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر برگزار خواهد شد.

شعبانی با بیان اینکه ۱۶۸ تعاونی در رقابت تعاونی‌های برتر استان شرکت کردند، افزود: از بین این تعاونی‌ها ۴۰ تعاونی رتبه استانی را کسب کردند و در نهایت ۱۵ تعاونی به عنوان تعاونی برتر معرفی شدند که در نوزدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر استان معرفی و تجلیل خواهند شد.

مدیرکل تعاون کار رفاه و امور اجتماعی استان بخش دیگری از نشست خبری خود با اصحاب رسانه را به مقوله امر به معروف و نهی از منکر اختصاص داد و گفت: در مجموعه دستگاه‌های اجرایی، نهادی به عنوان شورای امر به معروف و نهی از منکر داریم و ابلاغیه‌هایی در راستای فریضه دینی صادر می‌شود.

یوسف شعبانی با بیان اینکه در اداره کل شورای امر به معروف و نهی از منکرتشکیل داده ایم، افزود: اداره کل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی استان با دو نگاه تکلیف شرعی و تکلیف اداری در این راستا برنامه‌های خود را اجرا می‌کند.

مدیرکل تعاون کار رفاه و امور اجتماعی استان همدان با اشاره به اقدامات ویژه در این اداره کل، عنوان کرد: سرفصل‌های امر به معروف و نهی از منکر را با فرایند‌های تخصصی به یک مدل تبدیل و باید و نباید‌هایی را تعریف کردیم.

وی با تاکید بر اینکه امر به معروف را در حوزه اشتغال بومی سازی کرده ایم، ادامه داد: در راستای نهی از منکر نباید تسهیلات به افراد غیر متخصص ارائه شود و یا در راستای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، ترویج ورزش کارگری و از جمله مدل‌های بومی سازی شده امر به معروف و نهی از منکر در اداره تعاون کار رفاه و امور اجتماعی استان همدان است.

مدیرکل تعاون کار، رفاه و امور اجتماعی استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: اصل امر به معروف به ما حکم می‌کند در حوزه اشتغال فارغ التحصیلان اهتمام بیشتری داشته باشیم.

اجرای ۷۵ برنامه فرهنگی، اجتماعی و ترویجی در هفته تعاون/امر به معروف را در حوزه اشتغال بومی سازی کرده ایم

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار