استاندار لرستان: سازمان همیاری شهرداری باید تقویت شود

استاندار لرستان گفت: سازمان همیاری شهرداری ها باید تقویت شود اما نظام مالی و دخل و خرج این سازمان باید شفاف باشد.
کد خبر: ۱۱۸۳۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵ 03 September 2024

به گزارش تابناک لرستان، ابوطالب شفقت در جلسه شورای همیاری شهرداری ها در سالن جلسات دفتر استاندار اظهار کرد: امکان سرعت بخشی به کارها در استان به دلیل برخی نکرده ها گرفته شده و لازم است که همه دستگاه ها ضمن ترک تشریفات محلی به کارها سرعت ببخشند.
وی افزود: شهرداری های استان باید بدون تشریفات با سازمان همیاری شهرداری ها همکاری داشته باشند ضمن اینکه معاون عمرانی استاندار هم مجاز است کارهایی که به سرعت عمل نیاز دارند و سود آنها نیز متوجه شهرداری ها است به این سازمان بسپارند.
شفقت بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما برخی کارهای زمستانه باید با نظام مالی شفاف و روشن با نظارت شورا توسط سازمان همیاری صورت گیرد و مطالبات این سازمان نیز توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی دنبال شود. 
استاندار لرستان اضافه کرد: همچنین کارهایی که توسط بخش خصوصی با سرعت و عملکرد خوبی در حال انجام است ادامه یابد و فرصت همکاری از آنها گرفته نشود اما با توجه به اینکه امکان نظارت بیشتر بر عملکرد بسیج سازندگی و سازمان همیاری ها بیشتر است پروژه ها با اولویت سپردن به این دستگاه ها انجام شود.
شفقت افزود: با توجه به کمبود فرصت باید ظرف ۱۰ روز آینده جدول تفریغ بودجه سازمان همیاری های شهرداری آماده و قبل از برگزاری جلسه بعدی شورا در اختیار شهرداران قرار گیرد تا نظرات خود را درخصوص آن بیان کنند. 
وی عنوان کرد: با توجه به تعدد شهرداری ها در سایر نقاط استان و دور از دسترس بودن برخی از آن ها انتظار می رود طرح توسعه مناطق سازمان همیاری شهرداری ها ارزیابی شود و چنانچه به نفع استان و شهرداری های دوردست بود طرح آن تصویب و اجرایی شود. 
شفقت افزود: در این راستا سازمان همیاری باید چند نقطه را در استان مشخص کند که هم هزینه تمام شده آن ها برای سازمان کمتر و هم امکان خدمات دهی بیشتر به سایر شهرداری های استان بیشتر باشد ضمن اینکه تمامی شهرداری های استان باید بتوانند به طور یکسان از خدمات این سازمان بهره مند شوند. 
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان نیز با اشاره به اینکه دستگاه اجرایی انجام دهنده هر پروژه را شورای برنامه ریزی تصویب می کند افزود: ماهیت فعالیت های سازمان همیاری مشابه بسیج سازندگی است و مدل سپردن پروژه ها به بسیج سازندگی برای این سازمان نیز قابل تعریف است.
سمانه حسن بور عنوان کرد: سازمان همیاری شهرداری ها باید در حوزه هایی که می تواند ورود کند با سازمان مدیریت و برنامه ریزی مکاتبه نماید تا ضمن طرح در شورای برنامه ریزی درخصوص سپردن پروژه ها به این سازمان تصمیم گیری لازم صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار