۶ هزار و ۱۵۹ مقبره شهید در لرستان ساماندهی شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: ۶ هزار و ۵۵۹ مقبره شهید استان تنها ساماندهی حدود ۴۰۰ مقبره باقی‌مانده که در کوتاه ترین زمان انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۰۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵ 12 August 2024

به گزارش تابناک لرستان، حجت الاسلام والمسلمین هبت‌اله هاشمی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: ۶۲۰ فرزند شهید و جانباز ۷۰ درصد بیکار در لرستان وجود دارد که با توجه به سهمیه بنیاد و آزمون استخدامی تا پایان سال آینده مشغول به کار خواهند شد 

وی افزود: ۱۱ هزار پرونده در بنیاد شهید تعیین تکلیف نشده بود اما اکنون به تمامی رسیدگی همچنین مشکلات معیشت جانبازان برطرف شده است. 

وی بیان کرد: در ۲ سال گذشته حدود ۲۰ هزار دیدار چهره به چهره و ملاقات با مردم صورت گرفت همچنین ۹۴ درصد مجموع وام های اشتغال در سال گذشته جذب و یک هزار و ۷۰۰ نفر ثبت‌نام کرده‌ اند که تا پایان سال پرداخت و هیچ متقاضی در صف انتظار نخواهد بود. 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان عنوان کرد: طی ۲۴ ماه گذشته ۲ هزار و ۲۰۰ سند افتخار خانواده های شهید ثبت شده است همچنین خانه ایثار لرستان در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد و در اختیار ایثارگران خواهد بود. 

وی گفت: یادواره شهدای غریب و شهدای خلبان در لرستان برای نخستین بار برگزار و بزودی یادواره شهدای زز و ماهرو الیگودرز و میان کوه پلدختر برگزار خواهد شد. 

هاشمی بر ایجاد خلاقیت و نوآوری در برگزاری برنامه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت ایثارگران در دستگاه های اجرایی و بخش های تربیتی استفاده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار