آمادگی آموزش‌وپرورش لرستان برای مهری پرنشاط / بیش از ۱۷ هزار کلاس درس میزبان دانش آموزان

سرپرست اداره‌کل آموزش‌وپرورش لرستان گفت: بیش از ۱۷ هزار کلاس درس میزبان دانش آموزان استان است.
کد خبر: ۱۱۷۹۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۶ 07 August 2024

به گزارش «تابناک لرستان» به نقل از ایسنا؛ یونس بهاروند امروز (۱۷ مردادماه) در جلسه پروژه مهر آموزش‌وپرورش لرستان با بیان اینکه پروژه مهر نماد مدیریت و برنامه‌ریزی در فرآیند تعلیم و تربیت است، اظهار کرد: پروژه مهر باید با همدلی مدیران و عوامل اجرایی بازگشایی مدارس در ۲۴ شهرستان و منطقه استان به بهترین نحو برنامه‌ریزی شود تا بازگشایی مطلوب و شایسته مدارس را از اول مهر داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم برای تقویت کمی و کیفی اماکن آموزشی از هیچ اقدام سازنده‌ای دریغ نکنیم و تابستان را فرصتی مغتنم برای آماده‌سازی مدارس استان می‌دانیم.

سرپرست اداره‌کل آموزش‌وپرورش لرستان با اشاره به اینکه ۴ هزار ۵۳۹ مدرسه دولتی و غیردولتی در قالب بیش از ۱۷ هزار کلاس در مهرماه میزبان دانش آموزان هستند، افزود: تاکنون ۸۳ درصد دانش آموزان معادل ۳۰۱ هزار دانش‌آموز ثبت‌نام خود را در مدارس نهایی کرده و پیش‌بینی ما برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ ثبت‌نام بیش از ۳۶۰ هزار دانش‌آموز است.

بهاروند اضافه کرد: خوشبختانه وضعیت پروژه مهر در استان مطلوب است و در حوزه کلاس‌بندی مدارس دولتی ۱۳ هزار ۸۰۰ کلاس تشکیل‌شده که معادل ۷۸ درصد است.

پرویز عبدی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش‌وپرورش لرستان نیز در این جلسه به اهمیت پروژه مهر برای برنامه‌ریزی سال تحصیلی اشاره کرد و گفت:‌ای پروژه، یک طرح ملی و سرآغاز تحولی نوین در نگرش به‌نظام تعلیم و تربیت است و هدف از اجرای این پروژه، آمادگی کامل مدارس و شناسایی نقاط ضعف، موانع و در پی آن تلاش برای رفع و برطرف کردن مشکلات است.

وی اضافه کرد: در راستای طرح شهید عجمیان بیش از یک هزار کلاس درس توسط گروه‌های جهادی و مردمی و همچنین اداره‌کل نوسازی مدارس، شاداب سازی و بهسازی می‌شود.

حمید میرساکی دبیر ستاد پروژه مهر آموزش‌وپرورش لرستان هم در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت پروژه مهر در لرستان گفت: در این طرح ملی ۹ کارگروه برنامه‌ریزی، ساماندهی نیروی انسانی، انتخاب و تائید صلاحیت مدیران مدارس، تعمیر و تجهیز فضا‌های آموزشی، کیفیت‌بخشی آموزشی، سلامت و ... با هدف خلق مدرسه‌ای شاداب و مهری پرنشاط برای دانش آموزان فعالیت می‌کنند.

وی به برخی از فعالیت‌های صورت گرفته اشاره کرد و افزود: برگزاری جلسات منظم پروژه مهر، تشکیل جلسه شورای آموزش‌وپرورش به ریاست استاندار با موضوع پروژه مهر، ارزیابی هفتگی عملکرد کارگروه‌ها، پیگیری هدایت تحصیلی، صدور ابلاغ‌ها، توجیه کارگروه‌ها، بازدید از مدارس، تکمیل فرم‌های خودارزیابی مدیران مدارس، برنامه‌ریزی برای اجرای دستورالعمل انتخاب و انتصاب مدیران مدارس، پیگیری تجهیزات مدارس، ساماندهی نیروی انسانی و تشکیل کارگروه ماده ۱۸ برای ساماندهی سرویس مدارس از جمله اقداماتی بود که انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار