۱۳ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد لرستان ایجاد شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: ۱۳ هزار فرصت شغلی طی سال گذشته به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم با اعتباری بالغ بر ۱۰هزار میلیارد ریال برای مددجویان این نهاد ایجاد شد.
کد خبر: ۱۱۷۹۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۲ 07 August 2024

به گزارش «تابناک لرستان» به نقل از ایرنا؛ جلال شیخ پور روز چهارشنبه در جلسه جذب مشارکت‌های مردمی در سالن جلسات کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان بیان کرد: کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) تنها نهاد در استان است که توانسته با جذب بالاترین مبلغ، بیشترین فرصت شغلی را ایجاد کند.

وی اظهار داشت: این نهاد با برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌محور برای مستعدان اشتغال، آنها را در زمینه ایجاد شغل و دریافت مهارت آماده نموده و پس از آن با پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی، آموزش‌های ارائه شده را به شغل‌های پایدار تبدیل کرده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان با بیان اینکه طی سال گذشته بالغ بر هشت هزار نفر در سرفصل‌های مهارت‌آموزی، پایدارسازی و مهارت تابستانه آموزش دریافت کردند افزود: باتوجه به افزایش حدود ۱۵ هزار میلیارد ریالی سهم سال ۱۴۰۳، افزایش فرصت‌های شغلی برای مددجویان، نیازمند تعامل بیش از پیش بانک‌های عامل است.

شیخ پور همچنین گفت: هفت هزار و ۷۵۰ حامی جدید امسال برای ایتام تحت پوشش استان جذب شده و مجموع این خیران به ۴۶ هزار نفر رسیده و در قالب پویش احسان حسینی از اول ماه محرم تاکنون یک هزار و ۲۵۰ حامی جذب شده که لرستان در این زمینه در رتبه سوم کشور قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سرانه کمک به ایتام در لرستان ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و سرانه کشوری ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال است افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون درآمد جمع آوری صدقات در سطح استان ۴۵ میلیارد ریال و میزان درآمد اکرام کمک به ایتام ۴۰۰ میلیارد ریال بوده است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت کل درآمد‌های حوزه مشارکت‌ها با احتساب سایر بخش‌ها مانند زکات و مراکز نیکوکاری، بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال می‌باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار