آتش سوزی جنگل‌های جنوب خرم آباد اطفا شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خرم آباد گفت: آتش سوزی جنگل‌های منطقه «گوشه شهنشاه» در جنوب این شهر با تلاش نیرو‌های مردمی و دستگاه‌های مختلف اجرایی خاموش شد.
کد خبر: ۱۱۷۹۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۱ 08 August 2024

به گزارش «تابناک لرستان» به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان لطفعلی بیرانوند اظهار کرد: با تلاش دلسوزانه ماموران منابع طبیعی، نیرو‌های سپاه حضرت ابوالفضل (ع)، نیروی انتظامی، مدیریت بحران استانداری، همیاران طبیعت و افراد محلی آتش سوزی منطقه گوشه شهنشاه اطفا شد.

وی تصریح کرد: متخلفانی که به هر نحو با آتش سوزی مزارع و جنگل‌ها سعی در تخریب محیط زیست و منابع طبیعی دارند تحت پیگرد قانونی هستند و هیچگونه مماشاتی با این قبیل افراد نخواهیم داشت.

وی افزود: از همه مردم تقاضا می‌شود با توجه به گرمای بیش از حد هوا، وجود پوشش گیاهی انبوه و ریسک بالای حریق، مراقب جنگل‌ها و مراتع باشند و در جهت حفاظت از این منابع خدادادی، وظیفه اعتقادی و اجتماعی خود را انجام دهند.

بیرانوند تصریح کرد: تلفن ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع، پل ارتباطی شبانه روزی پاسخگوی مردم طبیعت دوست می‌باشد که انتظار می‌رود هرگونه حریق، تخریب و قطع چوب را از طریق این سامانه به منابع طبیعی گزارش دهند.

به گزارش ایرنا روز گذشته مزارع و جنگل‌های گوشه شهنشاه خرم آباد طی یک درگیری طایفه‌ای و نزاع دسته جمعی دچار آتش سوزی عمدی گردید که موضوع جهت بررسی بیشتر و اطلاعات دقیق‌تر جهت شناسایی عامل یا عاملان از طریق مراجع ذیصلاح تحت بررسی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار