۲۷ هزار بیمار صعب العلاج در لرستان نشان دار شدند

مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: تاکنون بیش از ۲۷ هزار بیمار صعب العلاج در این استان نشان دار شده اند.
کد خبر: ۱۱۸۲۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸ 27 August 2024

به گزارش تابناک لرستان، محسن اسدبیگی در مراسم افتتاح ساختمان اداری بیمه سلامت شهرستان ازنا اظهار کرد: ساختمان اداری بیمه سلامت شهرستان ازنا در مساحتی به متراژ ۸۵۴ متر مربع در دو طبقه به متراژ ۴۳۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۶۴ میلیارد ریال افتتاح شد. 

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با اشاره به اینکه بیش از ۹۲ درصد جمعیت شهرستان ازنا تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، بیان کرد: از جمعیت ۴۷ هزار و ۵۰۰ نفری شهرستان ازنا نزدیک به ۴۳ هزار و ۶۰۰ نفر آن تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که بیش از ۳۶ هزار نفر به صورت رایگان خدمات دریافت می کنند. 

وی با اشاره به اینکه ۳۶ مرکز طرف قرارداد در شهرستان ازنا وجود دارد، عنوان کرد: بیمارستان،فیزیوتراپی،درمانگاه،مامایی،گفتار درمانی، ۸ داروخانه، ۲ آزمایشگاه، ۳ پزشک متخصص، ۹ پزشک عمومی و دو دفتر پیش خوان طرف قرارداد در شهرستان ازنا به بیمه شدگان خدمات ارائه می کنند. 

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با اشاره به خدمات در حوزه روستایی عنوان کرد: در حوزه روستایی تعداد ۷ کانکس دارویی، ۷ پزشک ، ۸ ماما و ۲ دندانپزشک به بیمه شدگان خدمات ارائه می‌کنند. 

اسدبیگی اظهار کرد:از جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری استان بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر آن تحت پوشش بیمه سلامت است که از جمعیت تحت پوشش هم بیش از ۸۰ درصد آن یعنی ۹۹۰ هزار نفر به صورت رایگان تحت پوشش قرار دارند. 

وی یادآور شد: تاکنون بیش از ۲۷ هزار بیمار صعب العلاج در این استان نشان دار شده اند که مبلغ ۴۳۰ میلیارد ریال بابت هزینه خدمات سرپایی و بستری هزینه شده و از این میزان نیز بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال به موسسات و مبلغ ۱۴۰ میلیارد ریال نیز به بیماران واگذار شده است. 

مدیرکل بیمه سلامت لرستان افزود: همچنین تعداد یک هزار و ۴۴۰ زوج نابارور در سطح استان نشان دار و از خدمات بیمه سلامت بهره مند می شوند و تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد ریال هزینه بابت خدمات سرپایی، دارو، آزمایش و تصویر برداری پرداخت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار