تولید ماهی در لرستان به ۳۸ هزار تن افزایش یافت

مدیرکل شیلات لرستان گفت: تولید انواع ماهی خوراکی در استان طی سه سال اخیر از ۱۶ هزار به ۳۸ هزار تن افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۱۷۹۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۶ 08 August 2024

به گزارش «تابناک لرستان» به نقل از ایرنا؛ کیارش بیرانوند روز پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات مزارع پرورش ماهی استان اظهار کرد: لرستان جزو استان‌های برتر در حوزه شیلات است و تولید آبزیان این استان طی سه سال اخیر از ۱۶ هزار تن به ۳۸ هزار تن افزایش یافته و برنامه ریزی برای رسیدن به ۴۸ هزار تن در سال جدید انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه مقدمات راه اندازی پنج مجتمع آبزی‌پروری ماهیان سردآبی و خاویاری استان فراهم شده است افزود: عملیات تکمیل زیرساخت این مجتمع‌ها در حال اجرا می‌باشد.

مدیرکل شیلات لرستان بیان کرد: طرح پرورش ماهیان خاویاری «سپیددشت» با حجم سرمایه گذاری بیش از هشت هزار میلیارد ریال یکی از طرح‌هایی است که زیرساخت‌های آن تکمیل و به بخش خصوصی واگذار شده است.

بیرانوند با بیان اینکه مرحله نخست این مجتمع امسال به آبگیری و بهره برداری خواهد رسید، عنوان کرد: میزان اشتغال این طرح بیش از ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم است.

وی ادامه داد: همچنین زیر ساخت مجتمع پرورش ماهیان خاویاری «درب گنبد» با ظرفیت اسمی ۵۰۰ تن که ابتدای سال ۱۴۰۰ کلنگ زنی شد تکمیل و آماده واگذاری به متقاضیان بخش خصوصی است و برای ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی خواهد داشت.

وی در خصوص مجتمع پرورش ماهیان سردآبی «شول آباد»، افزود: زیرساخت‌های مرحله نخست این مجتمع با ظرفیت اسمی ۲ هزار تن در حال آماده‌سازی است.

بیرانوند در خصوص مجتمع پرورش ماهی «رنگین بان» پلدختر نیز گفت: این مجتمع امسال کلنگ زنی شده و زیرساخت‌های آن در حال اجرا است و تا پایان سال ۱۴۰۳ تکمیل و به بخش خصوصی واگذار می‌شود که در صورت فعالیت توان تولید هزار تن ماهی خاویاری را دارد.

وی میزان اشتغالزایی این مجتمع را بیش از ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم عنوان و اضافه کرد: مجتمع پرورش ماهی «رومشکان» نیز با ظرفیت تولید ۲ هزار تن ماهی برای ۴۰۰ نفر شغل ایجاد می‌کند که عملیات اجرایی آن امسال آغاز شد و اکنون پیمانکاران در حال فعالیت هستند.

بیرانوند تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار از سوی وزارت جهاد کشاورزی، شاهد راه اندازی ۲ شهر شیلاتی با ظرفیت بیش از پنج هزار تن در استان خواهیم بود که تحولی عظیم را در حوزه تولید ماهیان سردآبی و خاویاری استان ایجاد خواهد کرد.

لرستان بیش از ۷۰۰ مزرعه پرورش ماهی دارد که سالانه بیش از ۳۸ هزار تن ماهی از این مزارع تولید و به بازار‌های فروش داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار