صادرات ۳۰ تن کاهو از شهرستان سلسله

مدیر جهاد کشاورزی سلسله گفت: ۳۰ تن کاهو امسال برای اولین بار از این شهرستان در حال بارگیری و صادرات به روسیه و امارات است.
کد خبر: ۱۱۸۲۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲ 26 August 2024
روح‌اله حقی منصوری در گفت‌و گو با خبرنگار «تابناک لرستان» اظهار کرد: امسال برای اولین بار ۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی توسط یکی از بهره برداران شهرستان به کشت کاهو اختصاص یافت که هم اکنون برداشت محصول آغاز شده و به بازارهای جهانی صادر می شود.
وی افزود: به دلیل شرایط اقلیمی مناسب و حاصلخیزی خاک، عملیات برداشت از سطح اراضی شهرستان حدود ۴۰ تا ۵۰ روز به طول می انجامد در حالی که در استان خوزستان میانگین برداشت ۶۰ روز کاری است.
وی با بیان اینکه میزان کاشت کاهو در هر هکتار ۷۰ تا ۸۰ هزار نشا است عنوان کرد: هزینه خریداری نشا نیز برای هر هکتار بین چهار تا پنج میلیون ریال است و از استان البزر تهیه می شود.
به گفته مدیر جهاد کشاورزی سلسله کاشت این محصول برای کشاورزان شهرستان با توجه به آب و هوای مناسب و خاک حاصلخیز بسیار توجیه پذیر و قابل قبول است و پیش بینی می شود سال زراعی آینده ۵۰ تا ۶۰ هکتار اراضی منطقه به کشت این محصول اختصاص یابد.
حقی منصوری استفاده از آبیاری نواری (نوار تیپ) را باعث افزایش کیفیت کاهوی تولیدی در این شهرستان عنوان کرد و افزود: کاهو یکی از کشت های آبدوست است اما استفاده از نوار تیپ باعث می شود تمامی نیاز آبی کشت در مدت ۶ساعت برطرف شود که بسیار مقرون به صرفه است.
 
به گفته وی هزینه مورد نیاز برای استفاده از نوار تیپ در هر هکتار از اراضی کشاورزی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال است که استفاده از منابع آبی را برای آبیاری محصول به حداقل می رساند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار