پرداخت سهم مال باختگان «آفتاب ری» از هفته آینده

دادستان شهرستان ری از پرداخت رد مال تمام شکات «آفتاب ری» با قید فوریت خبر داد و گفت: ملک متهم پرونده مذکور در مزایده به فروش رفت و سهم تمام مال باختگان از هفته آتی پرداخت خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۸۳۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴ 02 September 2024

به گزارش «تابناک تهران»، محمد مهدی رحیمی در جمع خبرنگاران با اشاره به رسیدگی به پرونده کثیرالشاکی آفتاب ری اظهار داشت: پرونده‌ای کثیرالشاکی در خصوص پروژه مسکونی آفتاب ری (موسوم به هاشم آبادی) در دادسرای شهرستان ری در مرحله اجرای حکم و متهم اصلی محکوم به تحمل حبس، جزای نقدی و رد مال است.
وی افزود: تعداد شکات این پرونده که در حدود ٣٧٤ نفر و میزان رد مال کیفری شکات رقمی در حدود ٦٥ میلیارد تومان و بر این اساس پرونده مذکور از بزرگترین پرونده‌های کثیرالشاکی استان تهران است.
 
دادستان شهرستان ری در ادامه گفت: متأسفانه در ادوار قبلی چندین مرتبه مزایده‌هایی در خصوص اموال متهم اصلی صورت پذیرفت که به‌دلیل مشاعی بودن آن اموال، توفیقی در فرایند مزایده حاصل نشد و در نتیجه دادستانی شهرستان ری با برگزاری جلسات متعدد با سایر مالکین، نامبردگان را جهت فروش کل ملکی که محکوم علیه در آن دارای سهم است، ترغیب کرد.
رحیمی تصریح کرد: خوشبختانه ملک فوق فروخته شده است و سهم محکوم علیه به حساب دادگستری در جهت رد مال شکات واریز شده است که از هفته آینده پرداخت رد مال تمام شکات با قید فوریت آغاز خواهد شد و سهم تمام مال باختگان در این مرحله پرداخت خواهد شد.
 
دادستان شهرستان ری در پایان خاطرنشان کرد: پس از اتمام پرداختی‌های مذکور، مجددا دادسرای شهرستان ری اقدامات لازم در خصوص پرداخت خسارات آرای حقوقی مال باختگان را آغاز خواهد کرد.
در سال ۱۳۹۵ در زمینه پیش فروش پروژه آفتاب ری، یک واحد به چندین نفر فروخته شده که پرونده این پروژه با ۳۶۵ شاکی تشکیل شده و محکوم علیه در زندان به سر می‌برد.
 
شهرری مرکز شهرستان ری در جنوب استان تهران و به نام قبله تهران شهرت دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار