خطیب جمعه نکا ؛

برای رفع مشکلات مردم باید به میان آنان رفت

امام جمعه نکا گفت: برای رفع مشکلات مردم باید به میان آنان رفت، ما از غرب و انگلیس هرگز کمکی دریافت نکردیم، پس به دشمن و خنده‌ها و امضاهایش نباید اعتماد کرد.
کد خبر: ۱۱۸۲۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۴ 30 August 2024

برای رفع مشکلات مردم باید به میان آنان رفت

 
به گزارش تابناک مازندران، نماز جمعه ۹ شهریور ماه ۱۴۰۳ شهرستان نکا با حضور مردم و مسئولین و به امامت حجت‌الاسلام محمدصادق محمدی لائینی در مصلی امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام محمدصادق محمدی لائینی در خطبه‌ی اول پس از حمد و ثنای الهی و صلوات بر پیامبر اکرم(ص) و ائمه طاهرین(ع)، همگان و خود را به امر مهم تقوا سفارش کرد و ابراز کرد: امیدواریم خداوند در روز با برکت جمعه و ایام عزاداری ماه صفر، اعمال ما را به شایستگی بپذیرد.
 
وی افزود: در آستانه رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و سبط بزرگوار آن حضرت؛ امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) قرار داریم و یکی از اوصاف پیامبر(ص)، «خاتم‌الانبیا» است که «خاتم» مهری است که در پایان طومار می‌زنند و اگر نباشد، طومار اعتباری ندارد و به همین جهت، سلسله نبوت و رسالت پیامبران الهی به وسیله پیامبر خاتم (ص) مهر خورده و کامل شد و پس از ایشان دیگر پیغمبری نخواهد آمد.
 
خطیب جمعه نکا تشریح کرد: منظور از خاتم‌الانبیا، خاتمیت از نظر «زمانی» است و به همین جهت گفته می‌شود؛ «پیامبر آخرالزمان». گاهی منظور از خاتمیت، خاتمیت «رتبه‌ای» است و از نظر مرتبه به خاتمیت می‌رسد و کل جهان را در بر می‌گیرد و باتوجه به اینکه، رسالت بیشتر پیامبران، منطقه‌ای بود، رسالت پیامبر اکرم(ص) مربوط به همه‌ی جهانیان است.
 
حجت‌الاسلام محمدی لائینی بیان کرد: بنا به توصیف قرآن کریم، حضرت محمد (ص) پیامبری مهربان و اسوه‌ی اخلاق بود و گرفتاری‌های امتش او را رنج می‌دهد. امیرالمومنین(ع) می‌فرماید: «پیامبر روی زمین می‌نشست، لباسش را خودش می‌دوخت و سوار بر الاغ بی‌پالان می‌شد»، و ما از خداوند می‌خواهیم همچون پیامبر (ص) باشیم.
 
وی تاکید کرد: کودکان را با پیامبر (ص) آشنا کنیم، رفتار و اخلاق پیامبر را به کودکان با افزایش کلاس‌های تربیتی آموزش دهیم تا در بزرگسالی انسان‌های مفیدی باشند، چراکه؛ پیامبر (ص) با اخلاق خود دین اسلام را فراگیر کرد.
 
امام جمعه نکا در خطبه دوم با تشکر از همه خواهران و برادران به سبب حضور در نماز جمعه و تشکر از فرماندار محترم به مناسبت هفته‌ی دولت و تلاش‌های او خاطرنشان کرد: خدمات دوره ریاست جمهوری شهید رئیسی باید بیشتر بیان می‌شد. 
 
حجت‌الاسلام محمدی لائینی از مسئولین موکب انصارالحسین(ع) جهت تلاش و زحمت فراوان برای پذیرایی از زائران در کشور عراق و از ملت شیعه عراق نیز جهت خدمات‌رسانی به زائران تشکر کرد.
 
وی همچنین از جوانان ورزشکاری که با دریافت پنج نشان طلا در سطح بین‌الملل به کشور برگشتند نیز تشکر کرد و خاطرنشان کرد: جوانانِ نخبه نیاز به حمایت دارند.
 
خطیب جمعه نکا بیان کرد: پس از شهادت شهید اسماعیل هنیه در ایران، موجی از ترس و اضطراب در میان ملت و دولت اسرائیل ایجاد شد و آنان می‌دانند که ایران پاسخ آنها را خواهد داد، اما چگونگی زمان آن را نمی‌دانند که همواره باید در دل کافران ترس و وحشت ایجاد کرد.
 
حجت‌الاسلام محمدی لائینی تأکید کرد: در تعقیب دشمن سستی نکنید و اگر در این راه سختی دیدید، کار را رها نکنید چراکه؛ بیشتر می‌ترسند. مردم ایران به یاری خداوند امیدوار هستند اما مردم اسرائیل به چیزی امیدوار نیستند که امیدواریم روزی شاهد بمباران و نابودی‌شان با موشک‌ها باشیم.
 
وی افزود: اسرائیل چنان حماقتی کرده که اروپایی‌ها از ایران می‌خواهند که اقدام به حمله موشکی نکند، اما از اسرائیل نمی‌خواهند دست از تجاوزش بردارد.
 
امام جمعه نکا با بیان اینکه، مقام معظم رهبری در حضور هیأت دولت فرمودند: «جوانی جمعیت را مهم بدانید، دولت باید این مسأله را در برنامه‌ی خود قرار دهد»، خاطرنشان کرد: نداشتن و کم داشتن فرزند یک آسیب و تربیت فرزند صالح ذخیره انسان است.
 
حجت‌الاسلام محمدی لائینی نکته دیگر را «عدم استفاده از کارشناسان غربگرا» در حکومت دانست و گفت: برای رفع مشکلات مردم باید به میان آنان رفت، ما از غرب و انگلیس هرگز کمکی دریافت نکردیم، پس به دشمن و خنده‌ها و امضاهایش نباید اعتماد کرد.
 
خبر: الهام زارعی
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار