تعدادبازرسی ونمونه برداری از مرز 4300 گذشت

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد گفت :از ابتدای امسال تا کنون چهار هزارو 381موردبازرسی ونمونه برداری از واحدهای تولیدی، خدماتی وصنفی استان دارالعلم و دارالعباده یزد انجام شده است.
کد خبر: ۱۱۸۲۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۰ 28 August 2024





به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، دکترحمیدمطهری که در جمع کارشناسان ارزیابی عملکردحوزه ی نظارت براجرای استاندارد سخن می گفت افزود:از تعداد گفته شده دو هزارو522مورد آن مربوط به نمونه برداری از واحدهای تولیدی تحت پوشش سطح استان می باشد که از این واحدها یک هزارو261 مورد نیز بازرسی صورت گرفته است.
این مسئول گفت: مطابق  شرح وظایف وبرنامه های ابلاغی از سوی ستاد مرکزی سازمان ملی استاندارد ایران، از دیگر اقدامات این اداره کل در دوره تحولی، انجام طرح طاها(طرح اجرای هماهنگ استاندارد) بوده است،  که در این راستا و طی مدت گفته شده 526مورد بازرسی و72 موردنمونه برداری نیز از واحدهای صنفی سطح بازار استان انجام شده است.
مدیرکل اداره استاندارد استان درتوضیح جزئیات طرح طاها تصریح کرد: براساس طرح کشوری که از سال 1384اجرایی شده بود با عنوان طرح طاها، علاوه بر بازرسی و نمونه برداری از خط تولید و انبار کارخانه ها و واحد های تولیدی، در قالب طرح طاها وزمان بندی های مشخص، کالاهای مشمول استاندارد اجباری در مراکزتمرکز، توزیع و فروش سطح بازار استان نیز مورد بازرسی و نمونه برداری قرار می گرفت تا اطمینان لازم از استمرار کیفیت تولیدات حاصل شود، ضمن این که از سال جاری، این طرح به صورت هدفمند تر و تحت عنوان طرح امین انجام می گردد.
مطهری در پایان گفت:با هدف ایجاد اعتماد و اطمینان در شهرقنات و قنوت وقناعت ،هم راستا با طرح امین، به منظور کنترل کیفیت و کمیت کالاها و خدمات خاص سطح بازار،  در قالب طرح های دیگری نظیر، رمضان، عیدانه، پایش کمیت و سنجش نرخ کیفیت وخالص فروشی شیرینی،اقدامات خوب و موثری تاکنون به شهروندان عزیز ارائه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار