دادگاه صلح شهرستان تفت افتتاح شد

با حضور رئیس کل دادگستری استان یزد، امام جمعه و فرماندار شهرستان تفت و جمعی از مقامات اداری و قضایی، دادگاه صلح شهرستان تفت افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۸۲۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۹ 28 August 2024



به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، رئیس کل دادگستری استان یزد در آیین افتتاح دادگاه صلح شهرستان تفت، گفت: دادگاه صلح یک دادگاه در عرض دادگاه های کیفری ۲ و حقوقی است با شرح وظایف مشخص که می تواند فرایند رسیدگی را در دعاوی که امکان سازش در آن ها وجود دارد تسریع نماید.
حجت الاسلام والمسلمین حسین طهماسبی اظهار داشت: وقتی دعاوی در دادگاه های صلح بدون اطاله دادرسی با سازش مختومه شود، خروجی کار برای مردم و اصحاب دعوا مقبول تر و عوارض آن کمتر است.
وی تصریح کرد: این محکمه، بنای خیری است که مردم باید با سعه صدر  و همراهی در تشکیل و تثبیت آن سهیم شوند، مسئولین اجرایی حمایت کنند و مقام های قضایی نیز اهتمام ویژه به آن داشته باشند.
این مقام قضایی گفت: در کنار دادگاه های صلح به طور معمول یک شورای دائمی برای ایجاد صلح و سازش وجود دارد تا حتی‌الامکان پرونده ها را جلب رضایت اصحاب دعوا به سرانجام برسانند.
وی همچنین اظهار داشت: در صورت اجرای صحیح و به موقع این قانون قدر مسلم گشایش‌های بیشتری در امور قضایی مردم حاصل شده و رضایتمندی افزایش می یابد.

برچسب ها: دادگستری
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار