نمایشگاه بزرگ باستان‌شناسی یزد؛ سفری به هزاره‌های دور

نخستین نمایشگاه یافته‌های باستان‌شناسی استان یزد با نمایش آثاری از هفت تا ۱۲ هزار سال پیش، در باغ دولت‌آباد گشایش یافت.
کد خبر: ۱۱۸۲۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳ 29 August 2024

به گزارش تابناک یزد، استان یزد با گشایش نخستین نمایشگاه یافته‌های باستان‌شناسی خود، میزبان آثار باستانی بی‌نظیری از اعماق تاریخ شده است. این نمایشگاه با عنوان "یزد در سپیده دمان تاریخ"، در باغ دولت‌آباد با حضور استاندار و مسئولان فرهنگی استان به بهره‌برداری رسید.

محمد رستگاری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، در این مراسم اعلام کرد که این نمایشگاه فرصتی منحصر به فرد برای استان است. وی با اشاره به اعتماد موزه ملی ایران، اظهار داشت که تعدادی از اشیاء ارزشمند این موزه به صورت امانت به یزد منتقل و در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است. این اشیاء با قدمتی بین هفت تا ۱۲ هزار سال، بخشی از تاریخ کهن این سرزمین را به تصویر می‌کشند.

ابراهیم کاظم‌نژاد، مسئول باستان‌شناسی استان یزد، نیز اعلام کرد که نمایشگاه شامل بیش از ۱۰۰ قطعه اشیاء باستانی است. همچنین، یافته‌های باستان‌شناسی حاصل از بررسی‌های میدانی در استان، به منظور تهیه اطلس باستان‌شناسی یزد، نیز به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه که از ساعت ۷ صبح تا ۱۹ عصر برای عموم باز است، به مدت یک ماه در باغ دولت‌آباد دایر خواهد بود. آثار ارائه‌شده شامل ابزارهای سنگی، سفالینه‌ها و سایر مواد فرهنگی از دوره‌های پارینه‌سنگی، نو سنگی و مس سنگی است و در صورت استقبال بازدیدکنندگان، امکان تمدید آن وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار