توسعه چشمگیر خدمات درمانی و آموزشی در یزد؛ از افتتاح پروژه‌های عمرانی تا نجات جان نوزادان

دانشگاه علوم پزشکی یزد با بهره‌برداری از ۵۱ طرح عمرانی، راه‌اندازی ۱۱ مرکز نجات فرزندان سقط، افزایش تخت‌های درمانی و موفقیت در حوزه‌های آموزش و تحقیقات، گام‌های بلندی در ارتقای خدمات بهداشتی و علمی استان برداشته است.
کد خبر: ۱۱۸۲۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۷ 28 August 2024


به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، دکتر سید مهدی هاشمی باجگانی در نشست خبری به مناسبت هفته دولت، از بهره‌برداری ۵۱ طرح عمرانی در دانشگاه علوم پزشکی یزد طی سه سال اخیر خبر داد که ارزش آن‌ها به ۱۹۰۰ میلیارد تومان می‌رسد. وی همچنین از آماده‌سازی ۱۰ طرح دیگر با ارزشی بالغ بر ۱۱۰۰ میلیارد تومان برای افتتاح قریب‌الوقوع خبر داد. 

هاشمی به موفقیت‌های حوزه درمان اشاره کرد و گفت: در یک سال گذشته ۳۵ طرح درمانی از جمله بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی روستایی به بهره‌برداری رسیده و ۱۱۸ طرح عمرانی دیگر با پیشرفت ۸۰ درصدی در دست اجراست. 

در حوزه نیروی انسانی، مشکلات موجود در تأمین کادر درمانی، از طریق راه‌اندازی آموزشگاه‌های بهیاری و جذب نیرو از طریق آزمون‌های استخدامی، تا حدی رفع شده است. 

در زمینه‌های تخصصی، برای اولین بار عمل تعویض دریچه قلب بدون جراحی باز و آنژیوگرافی مغز در بیمارستان‌های یزد انجام شد. همچنین، دستگاه توموتراپی در مرکز پرتودرمانی شهید رمضان‌زاده و مرکز ناباروری سطح دو در شهرستان ابرکوه راه‌اندازی شده است. 

دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز در حوزه آموزش پیشرفت‌های قابل‌توجهی داشته است؛ ارتقای سه دانشکده، تصویب رشته دکترای هوش مصنوعی، و اخذ مجوز دانشکده پرستاری مهریز از جمله این دستاوردهاست. 

هاشمی با اشاره به رشد ۱۰ برابری تولید محصولات سلامت‌محور و افزایش ثبت اختراعات، از دستاوردهای حوزه تحقیقات و فناوری در دولت سیزدهم خبر داد. 

وی همچنین از راه‌اندازی ۱۱ مرکز نفس برای نجات نوزادان از سقط و نجات بیش از ۲۰۰ نوزاد در استان خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار