آزادی ۶۸ زندانی جرائم غیر عمد یزدی در ۵ ماهه ابتدایی سال

مدیر کل زندانهای استان یزد از آزادی ۶۸ محکوم مالی جرائم غیر عمد در ۵ ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۲۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۳ 28 August 2024

 

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، رضا مقبلی مدیر کل زندانها و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد ضمن تقدیر ویژه از اهالی حسینیه ایران به دلیل مشارکت بسیار خوب در ایام ماه محرم و صفر ، از آزادی تعداد ۶۸ محکوم مالی جرائم غیر عمد به همت ستاد مردمی دیه و با مشارکت نیکوکاران یزدی خبر داد.

مقبلی افزود: رقم بدهی این زندانیان آزاد شده ۱۱۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود که با قبولی دادخواست اعسار، اخذ گذشت رضایت مندانه از شکات و آورده محکومین مبلغ ۱۰۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تامین گردیده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد مردمی شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ ۱۲ میلیارد تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۶۸ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم گردید که از این تعداد ۶ مددجو زن و ۵۵ مددجو مرد بودند .

وی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت : از این تعداد آزاد گردیده تعداد ۴۴ مددجو مربوط به محکومین مالی ، تعداد ۱۶ محکوم مربوط به پرداخت مهریه و تعداد ۶ مددجو مربوط به نفقه، تعداد ۱ مددجو مخکوم پرداخت حادثه کارگاهی و ۱ مددجو نیز مربوط به دیه تصادفات رانندگی بودند.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اجرای پویشهای ستاد دیه استان در ایام ماه محرم و صفر گفت: از این تعداد زندانی آزاد شده تعداد ۱۰ مددجو در ایام ماه محرم با اجرای پویش” هر هیئت آزادی یک زندانی” آزاد شده و با اجرای پویش “قدم قدم تا آزادی” از ابتدای ماه صفر تا کنون تعداد ۷ مددجو از زندان آزاد شدند.

نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان با تاکید بر نقش رسانه ها در اطلاع رسانی شفاف و دقیق اخبار ستاد و همینطور تبلیغ پویش ها و برنامه های این ستاد مردمی جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد گفت: به کوشش روابط عمومی ستاد مردمی دیه استان یزد و با همکاری بسیار مناسب رسانه ها موضوع کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در یزد تبدیل به یک فرهنگ گردیده است و نیکوکاران در ایام مختلف سال به مناسبت های مختلف اقدام به کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد میکنند که میتوان برای نمونه به آزادی ۳ مادر زندانی یزدی با کمک چند نفر از جاماندگان سفر اربعین اشاره کرد.

مدیر کل زندانهای استان یزد در پایان گفت: پویش قدم قدم تا آزادی تا پایان ماه صفر در استان یزد ادامه خواهد داشت و نیکوکاران و هیئت ها میتوانند با حضور در ستاد دیه استان یزد نذورات خود را جهت آزادی زندانیان غیر عمد به این ستاد مردمی اهدا کنند.

وی یادآور شد: شماره تلفن ۳۶۲۹۸۲۰۰ روابط عمومی ستاد دیه استان یزد جهت پاسخگویی سوالات عموم خیران و مردم نیکوکار پیش‌بینی شده است که می‌توانند اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار