یزد آماده میزبانی از وزرای گردشگری کشورهای عضو مجمع گفتگوهای آسیایی

رئیس اتاق بازرگانی یزد با وزیر امور خارجه پیشین کشورمان دیدار و بر ضرورت تقویت مناسبات خارجی تجاری استان تأکید کرد.
کد خبر: ۱۱۸۲۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۷ 28 August 2024

 

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، مجتبی دستمالچیان، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه پیشین کشورمان دیدار و گزارشی از اقدامات صورت‌گرفته در خصوص میزبانی استان یزد از وزرای گردشگری کشورهای عضو مجمع گفتگوهای آسیایی ارائه کرد‌.

رئیس اتاق بازرگانی یزد گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، استان یزد میزبان فعالان بخش خصوصی، کارشناسان ارشد و وزرای گردشگری سی و پنج  کشور عضو مجمع گفتگوهای آسیایی است و اتاق بازرگانی یزد به‌عنوان مجری و دبیرخانه برگزاری این اجلاس مشخص شده است.

دستمالچیان افزود: برنامه‌ریزی لازم برای دعوت و میزبانی از مدعوین صورت‌گرفته و امید است این اجلاس نقش مکملی برای توسعه حوزه گردشگری و صنایع‌دستی استان و کشور داشته باشد.

محمدجواد ظریف نیز در این دیدار با تقدیر از اقدامات صورت‌گرفته، گفت: انتخاب استان یزد به‌عنوان پایتخت گردشگری مجمع گفتگوهای آسیایی و میزبانی از اجلاس وزرا، انتخاب در خور تقدیری است و یزد پتانسیل میزبانی از اجلاس‌های بین‌المللی را دارد هرچند باید برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد.

وی از بافت تاریخی یزد به‌عنوان اثر بین‌المللی یاد کرد و گفت: ثبت جهانی بافت تاریخی برای ایران بسیار ارزشمند است که باید نهایت استفاده را از آن برد.

وزیر امور خارجه پیشین کشورمان با تمجید از انتخاب بخش خصوصی برای میزبانی از اجلاس وزرای گردشگری، گفت:  بخش خصوصی خصوصاً اتاق بازرگانی، توانمندی مناسبی برای انجام چنین اقداماتی دارد و امید است اجلاس مذکور به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

گفتنی است اجلاس فعالان بخش خصوصی، کارشناسان ارشد و وزرای گردشگری سی و پنج کشور عضو مجمع گفتگوهای آسیایی در اوایل آبان‌ماه به میزبانی استان یزد برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار