ضرورت فرهنگ سازی مصرف بهینه آب/ پیشرفت 90 درصدی پروژه آبرسانی شهر میبد

امام جمعه شهر میبد گفت: با توجه محدودیت منابع آبی استان، فرهنگ سازی شیوه مصرف آب، صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف این نعمت بزرگ الهی ضروری است.
کد خبر: ۱۱۸۲۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۱ 27 August 2024




به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، آیت الله اعرافی امام جمعه شهر میبد در دیدار با مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد که با حضور فرماندار میبد، مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد و جمعی از مدیران شرکت آبفا به مناسبت هفته دولت صورت گرفت، با اشاره به محدودیت منابع آبی و مشکلات در تأمین آب شرب همزمان با فصل گرم سال، بر ترویج مدیریت مصرف آب تأکید کرد و گفت: مدیریت و مصرف بهینه آب با همکاری مردم محقق می شود و فرهنگ سازی عمومی بین شهروندان از سوی مسئولان و دستگاه های ذیربط، لازمه تحقق این مهم است.


وی ضمن تقدیر از زحمات و تلاشهای مدیران و پرسنل شرکت آبفا در جهت تامین آب پایدار، افزود: در راستای فرهنگ سازی شیوه مصرف آب و استفاده سالم و پایدار از آن، خانواده ها نقش مهمی را در کنار دستگاه های اجرایی و ذیربط دارند که با تکیه بر نهاد اجتماعی مذکور، می توان بهینه سازی مصرف آب را بعنوان فرهنگی ماندگار در بین دانش آموزان و کودکان نهادینه ساخت.


جلال علمدار مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد نیز در این دیدار به پیشرفت 90 درصدی پروژه آبرسانی شهر میبد اشاره کرد و گفت: با بهره برداری از پروژه آبرسانی شهر میبد بیش از هشتاد هزار نفر از آب شرب پایدار و باکیفیت بهره مند می شوند.


وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این مجتمع 160 لیتر بر ثانیه حجم آب شهر میبد افزایش می‌یابد و مشکل کمبود آب این شهر  بر طرف می شود، افزود: این افزایش حجم آب سبب بهبود کمی و کیفی آب شرب و عدالت در توزیع آب در شهر میبد و همچنین شهر بفروئیه و روستاهای بخش مرکزی میبد می شود.


مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد تصریح کرد: این پروژه شامل 20 کیلومتر خطوط  انتقال جمع آوری آب، حفر و تجهیز 8 حلقه چاه، ساخت یک باب مخزن 10 هزار متر مکعبی و اجرای خطوط برقرسانی  است.


علمدار اظهار داشت: 350 میلیارد تومان هزینه خط انتقال آب به شهر میبد است که اعتبار آن از طرح تنش آبی تامین شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار