افزایش ۷ مگاواتی مصرف برق در خراسان شمالی طی فصل گرمای امسال

مدیر عامل شرکت برق خراسان شمالی از افزایش ۷ مگاواتی مصرف برق در این استان طی فصل گرمای امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۱۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵ 25 August 2024

به گزارش «تابناک خراسان شمالی» به نقل از ایسنا، حسن چاهی اظهار کرد: اوج بار مصرف برق در استان طی روز به ۳۱۷ و در شب به ۳۰۸ مگاووات رسید که نسبت به فصل گرمای سال گذشته افزایش هفت مگاواتی داشته است.

وی تاکید کرد: اگر در مصرف برق مدیریت نمی‌شد و کنترل‌های وزارت نیرو وجود نداشت، به طور حتم با خاموشی‌هایی حتی تا دو هفته در کشور مواجه می‌شدیم.

چاهی با اشاره به اینکه تمامی نیروگاه‌ها، برق تولیدی را در شبکه سراسری توزیع برق منتقل می‌کنند و از آن طریق مدیریت بار انجام می‌شود، گفت: در سال گذشته یکی از مدار‌های نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان از مدار خارج شد که اگر مدیریت شبکه سراسری توزیع وجود نداشت ممکن بود در این استان خاموشی اتفاق افتد که این امر صورت نگرفت.

وی با بیان اینکه ۱۹ درصد از برق مصرفی در استان توسط بخش صنعتی و ۲۳ درصد توسط بخش کشاورزی استفاده می‌شود، افزود: در سال جاری به رغم اینکه ملزم به رعایت دستورالعمل‌های مدیریت بار بوده‌ایم، حدود ۱۵ روز از خاموشی در بخش کشاورزی را اعمال نکردیم و با رشد ۷۳ درصدی در تولید گندم مواجه شدیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در سال جاری شاهد رشد هفت درصدی مصرف برق در بخش صنعتی بوده ایم، ادامه داد: صنایع تا پنج سال آینده باید پنج درصد از مصارف خود را از طریق نیروگاه‌های خورشیدی تامین کنند. مجتمع پتروشیمی خراسان در فصل گرمای امسال بدون هیچ خاموشی کار خود را انجام می‌داد چراکه دارای مولد‌های جایگزین بوده و از آن استفاده کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار