خراسان شمالی در اربعین حسینی گریست

خراسان شمالی در اربعین حسینی به سوگ نشست و در غم سرور آزادگان گیتی حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران صدیقش گریست.
کد خبر: ۱۱۸۱۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸ 25 August 2024

به گزارش «تابناک خراسان شمالی» به نقل از ایرنا، سرتاسر خراسان شمالی روز یکشنبه در اربعین شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) سوگوار شد و مردم این خطه به مناسبت چهلمین روز شهادت فرزند رسول خدا (ص) و اهل بیت و یارانش به نوحه خوانی و عزاداری پرداختند.

هیات های عزاداری این استان در قالب دسته های سینه زنی و زنجیرزنی در کوی و برزن به راه افتاده و با فریادهای "حسین حسین" و گریستن بر مظلومیت آن حضرت، بار دیگر یاد و خاطره شهیدان کربلا را زنده کردند.

عزاداران بجنوردی نیز به صورت دسته های منظم سینه زنی و زنجیرزنی به سوی بارگاه امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) و گلزار شهیدان این شهر حرکت کرده و در این مکان به عزاداری پرداختند.

سخنرانان و مداحان نیز در این آیین ها، ضمن پرداختن به مصایب و رنج های خاندان پیامبر (ص ) در دشت کربلا و تبیین اهداف قیام امام حسین (ع) مردم را بیشتر با این نهضت عظیم دینی آشنا کردند.

این آیین در شهرستان های اسفراین، شیروان، مانه، سملقان، فاروج، گرمه، جاجرم، راز و جرگلان و بام صفی آباد نیز برگزار شد.

پیاده‌روی و اجتماع عظیم اربعین حسینی یک رویداد و حرکتی بی نظیری در دنیاست که خود نمایش مانور باشکوه و قدرتمند اسلام و عاشقان اهل بیت (ع) بوده و به همین جهت است که دشمنان به شدت از حماسه عظیم اربعین حسینی نگران هستند.

راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی امروز همزمان با روز اربعین در ۱۶ نقطه شهری و ۶۰ نقطه روستایی در مجموع در ۷۶ کیلومتر در استان برگزار شد.

بیش از هزار و ۴۰۰ هیات مذهبی در استان خراسان شمالی وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار