رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

از برپایی ۵۰ موکب در گلستان شهدا خبر داد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان از برگزاری پیاده‌روی جاماندگان اربعین در اصفهان با شعار «هیهات من الذله» از طلوع آفتاب تا غروب روز اربعین خبرداد و گفت: برگزاری پیاده‌روی جاماندگان اربعین در اصفهان با برپایی ۵۰ موکب در گلستان شهدا برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۱۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۵ 24 August 2024

به گزارش تابناک اصفهان، حجت‌الاسلام علیرضا ناجی در نشست خبری ستاد مردمی پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی گفت: مراسم جاماندگان پیاده روی کربلای حسینی (ع) در اصفهان چهارم شهریورماه از میدان آزادی و چهار راه نورباران به سمت گلستان شهدا برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این مراسم (ع) پیاده روی جاماندگان اربعین از طلوع آفتاب آغاز و تا اذان ظهر ادامه دارد، هدف از انجام این پیاده‌روی، رسیدن به معرفت و شناخت حسینی است که سعی شده با کار‌های فرهنگی در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین، در جهت افزایش معرفت حسینی قدم برداریم.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان افزود: سال گذشته بیش از ۳۲۰ هزار نفر در مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین شرکت کردند که امسال شاهد افزایش ۲۰ درصدی زائران خواهیم بود.
این مقام مسئول بیان داشت: در طول مسیر راهپیمایی موکب‌های مردمی برای پذیرایی و خدمات رسانی به مردم برپا می‌شود و تاکنون حدود ۱۸۰ موکب برای روز اربعین نام نویسی کرده اند.
حجت الاسلام ناجی با اشاره باینکه زیارت امام حسین (ع) در روز اربعین، از نشانه‌های مؤمن در مذهب شیعه است، گفت: پیاده‌روی اربعین حسینی نمایشی از اتحاد تمام ملیت‌ها در مسیر امام حسین (ع) است.
وی اضافه کرد: همزمان با اربعین حسینی در گلستان شهدا نیز حدود ۵۰ موکب برای پذیرایی و خدمات رسانی به مردم برپا خواهد شد.
حجت الاسلام ناجی ادامه داد: همزمان با مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی (ع) در اصفهان قافله‌های چند هزار نفری از مناطق مختلف این شهر همچون خوراسگان، خیابان قائمیه، خیابان آتشگاه به سمت گلستان شهدا حرکت می‌کنند. 
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه سال گذشته نزدیک به ۳۲۰ هزار نفر در مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی (ع) شرکت کردند، گفت امسال پیش بینی می‌شود ۲۰ درصد بیشتر از سال قبل در این مراسم معنوی شرکت کنند.
در ادامه این نشست خبری نیز دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی اصفهان با بیان اینکه افرادی که نتوانسته‌اند به کربلا سفر کنند، می‌توانند از راه دور حضرت را زیارت کنند، گفت: برای پیاده روی جاماندگان اربعین، دو مسیر از چهارراه نورباران و میدان آزادی به سوی گلستان شهدای اصفهان در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به برپایی ۵۰ موکب در گلستان شهدای اصفهان گفت: در پیاده‌روی جاماندگان اربعین، مردم اصفهان از رژیم صهیونیستی اعلام برائت می‌کنند و شعار «هیهات من الذله» را زنده نگه خواهند داشت.
دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی اصفهان بیان کرد: در غروب روز اربعین نیزبرنامه‌ای ویژه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌شود تا افرادی که در صبح نتوانسته‌اند در مراسم شرکت کنند، فرصت حضور در این مراسم را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار