ذخیره سدهای اصفهان ۱۷ درصد کمتر از سال گذشته است

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت:ذخیره فعلی سدهای استان،غیر از سد زاینده‌رود، نسبت به سال قبل ۱۷ درصد کمتر است اما در مقایسه با متوسطه بلندمدت(دوره ۵۲ ساله)۱۳ درصد افزایش دارد. 
کد خبر: ۱۱۸۱۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۳ 24 August 2024

به گزارش تابناک اصفهان، افشین رضایی گفت: ذخیره فعلی سدهای استان،غیر از سد زاینده‌رود، نسبت به سال قبل ۱۷ درصد کمتر است اما در مقایسه با متوسطه بلندمدت(دوره ۵۲ ساله)۱۳ درصد افزایش دارد. 
 رضایی افزود: مجموع ذخایر هفت سد بزرگ استان، غیر از سد زاینده‌رود اکنون به ۶۱ میلیون مترمکعب آب رسیده است در صورتیکه میزان ذخیره آن در سال گذشته ۷۳ میلیون مترمکعب بود.
وی اضافه کرد: ذخیره سد گلپایگان با گنجایش ۳۵.۹ میلیون مترمکعب اکنون ۱۸ میلیون مترمکعب معادل ۵۱ درصد پرشدگی آن است و میزان ذخیره آن نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد کاهش یافته اما در مقایسه با ارقام بلندمدت پنج درصد بیشتر است.
رضایی افزود: ذخیره سد «قره‌آقاچ» سمیرم با ظرفیت مخزن ۲۳ میلیون مترمکعب، اکنون ۱۸ میلیون مترمکعب است که نسبت به سال گذشته هشت درصد کاهش دارد.
مدیر بهره‌برداری و نگهداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان این که ذخیره سد «حنا» سمیرم با گنجایش ۵۱.۴ میلیون مترمکعب در حال حاضر به ۱۵.۶۶ میلیون مترمکعب رسیده است، تصریح کرد: حجم این سد در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته ۱۸ درصد کاهش نشان می‌دهد اما نسبت به دوره بلندمدت ۳۶ درصد بیشتر است.
رضایی گفت: سد «خمیران» در تیران و کرون با گنجایش ۷.۱ میلیون مترمکعب اکنون ۲.۴ میلیون مترمکعب آب دارد در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۲.۹۸ میلیون مترمکعب آب داشت.
وی افزود: سد «باغکل» خوانسار نیز اکنون ۳۵ درصد آب دارد و در مقایسه با سال قبل ۱۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.
مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اظهار کرد: ذخیره سد«کمانه» سمیرم با ظرفیت چهارمیلیون مترمکعب، تا به امروز ۳.۳۶ میلیون مترمکعب آب را در خود ذخیره کرده است در حالی که ذخیره‌اش در سال گذشته ۳.۳۳ میلیون مترمکعب بود.
رضایی خاطرنشان کرد: سد خاکی ۲.۸ میلیون مترمکعبی «آغچه» فریدونشهر نیز این روزها بالغ بر یک میلیون مترمکعب ذخیره دارد که نشانگر ۴۵ درصد پرشدگی آن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار