امام جمعه کرمانشاه:

جمهوری اسلامی در برابر ظلم ایستادگی می کند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: جمهوری اسلامی به طور کلی رویکردش دفاعی بوده و تهاجمی نیست و اگر در جایی ببیند مستکبران حق مظلومی را ضایع می‌کنند مظلوم را در برابر ظلم و جور تقویت می‌کند.
کد خبر: ۱۱۸۱۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۰ 23 August 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، آیت الله حییب الله غفوری ظهر امروز جمعه (دوم شهریور ماه) در خطبه‌های نمازجمعه این هفته کرمانشاه، با اشاره به اساس شکل گیری خانواده که پایه و اساس جامعه بشری است، اظهار کرد: ازدواجی مورد پسند است که براساس شریعت و طبق قانون الهی و فطری در اوایل جوانی، آسان و بدون موانع خودساخته و چشم و هم چشمی انجام گیرد.
 
وی با بیان یکی از موانع ازدواج که کمال گرایی است، افزود: اگر انسان به دنبال این باشد که همسری انتخاب کند که هیچ عیبی در آن وجود نداشته باشد اشتباه است و باید واقع بینانه و منصفانه برخورد کند، یعنی ما خودمان دارای کمالات بسیار هستیم و باید همسر آینده هم بدون ایراد باشد، ممکن است ایرادی که از طرف مقابل می‌بینیم برای ما ایراد و با سلیقه‌ی ما ناسازگاری داشته باشد ولی از دیدگاه جامعه ایراد محسوب نشود.
 
نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: یکی دیگر از مسائل پیش پا افتاده و خودساخته آداب و رسومی است که ریشه‌ عقلانی و شرعی ندارد و ما براساس آن‌ها افراد را قضاوت می‌کنیم، ملاک ما باید عقلانی و شرعی باشد و اینکه کسی بدون نقض و ایراد انتخاب کنیم اشتباه است و باید به ویژگی ها و معیارهای شما نزدیک باشد و در صحبت‌های قبل از ازدواج در برخی از امور با هم تفاهم داشته باشید و برخی از تفاوت هایی که وجود دارد در ادامه‌ی زندگی با هم حل و فصل کنید.
 
وی در ادامه ضمن بیان دوران جوانی دوران فوران احساسات است، گفت: دلیل طلاق بسیاری از زوج ها این است که به ملاک‌های نفسی، روحانی و اخلاقی توجه نشده است و از روی ظاهر و بدون هیچ شناخت و تجربه ای  همدیگر را انتخاب کرده‌اند و خود را عقل کل می‌دانند.
 
غفوری اضافه کرد: جوانان بدانند که این چین و چروک های چهره‌ پدر و مادر برای ما پیام دارد، این همان خشت و آجری است که بر اساس تجربه روی هم قرار گرفته‌اند و شما نتیجه تلاش و زحمت همین پدر و مادر هستید، اگر به صحبت‌های و نصایح آن‌ها گوش ندهید و از روی فوران احساسات تصمیم بگیرید احتمال بروز مشکلات بسیار است.
 
غفوری در خصوص خلقت انسان بیان کرد: این کره‌ خاکی که با این همه عظمت در برابر برخی ستارگان و سیارات بسیار کوچک است اگر کمی به خورشید نزدیک شود و یا کمی از خورشید فاصله بگیرد تمام موجودات هلاک خواهند شد. حالا که قبول داریم خدا عالم مطلق است آیا تقوای الهی را پیشه نمی‌‌کنید و آنچه را خدا امر کرده انجام نمی‌دهید و آنچه را نهی کرده دوری نمی‌کنید؟ ما همواره تحت نظارت خدای بزرگ هستیم و جایی به اسم خلوت و تنهایی نداریم فرشتگان الهی ناظر بر اعمال ما هستند.
 
این مقام مسئول بیان کرد: ایامی که در آن هستیم ایام بزرگ و عزیزی است روز صنعت دفاعی کشور را داشتیم، از جوانان متخصص در صنعت دفاعی که ما را در دنیا سرافراز کردند و امروز در کنار نیروهای نظامی و ارتش های قوی در جهت تولید  صنایع دفاعی روی پای خود ایستادیم تقدیر و تشکر فراوان می‌کنم.
 
غفوری گفت: ما که برای یک فشنگ ساده یا یک سیم خاردار محتاج بیگانگان بودیم امروز به جایی رسیده ایم که بسیاری از کشورها برای خرید صلاح از ما در صف قرار می‌گیرند. آن ژنرال کار کشنده آمریکایی در برنامه‌ی زنده تلویزیون رسما اعلام کرد ورود جمهوری اسلامی به همراه تجهیزات آن‌ها می‌توانند سرنوشت جنگ روسیه را تغییر دهد.
 
وی  افزود: اگر چه دشمن به عوامل رسانه اش می‌گوید که بر علیه این مطلب حرف بزنند که شما  صلح طلب بودید حالا جنگ‌افزار می‌فروشید.
 
غفوری تصریح کرد: جمهوری اسلامی به طور کلی رویکردش دفاعی بوده و تهاجمی نیست و اگر در جایی ببیند مستکبران حق مظلومی را ضایع می‌کنند مظلوم را در برابر ظلم و جور تقویت می‌کند.
 
وی در پایان بیان کرد: زمانی که مستکبران دور هم برای انجام یک توطئه جمع می‌شوند و هدف آنها دنیای اسلام و جمهوری اسلامی است، جمهوری اسلامی تدارک می‌بیند و در تقویت جبهه حق علیه باطل تلاش می‌کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار