بیش از هشت هزار مودی در استان بوشهر منبع هزینه کرد مالیات خود را تعیین کردند

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر گفت: در راستای طرح نشان دار کردن مالیات هشت هزار و ۲۸۵ مودی در این استان منبع هزینه کرد مالیات خود را تعیین کردند.
کد خبر: ۱۱۸۱۲۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۶ 20 August 2024

به گزارش «تابناک بوشهر» به نقل از ایرنا، محمد جواد رستمی اظهار کرد: در این طرح که برای نخستین بار امسال در کشور اجرایی شده است مودیان مالیاتی محل هزینه کرد مالیات خود را در قالب ارئه فرم تبصره ماده ۱۰۰ به سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کردند.

وی افزود: مودیان در استان بوشهر منبع هزینه کردن مالیات خود را در زمینه های آموزش و پرورش ، حمل و نقل ، بهداشت و درمان ، آموزش عالی ، منابع آب ، نظم و امنیت عمومی ، ورزش و جوانان ، صنعت و معدن و فرهنگ و هنر مشخص کردند.

رستمی یادآور شد: ۴۳ طرح عمرانی در استان بوشهر در قالب طرح نشان دار کردن در زمینه های یادشده مشخص شدند که برای اجرای آنها مبلغ ۲ هزار و ۸۱۹ میلیارد ریال اعتبار لازم است.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر تصریح کرد: مودیان استان بوشهر از این مبلغ یک هزار و ۴۹۵ میلیارد ریال در قالب پرداخت مالیات تامین اعتبار کردند که ۵۳ درصد اعتبار مورد نیاز طرح های یادشده است .

وی با اشاره به اینکه ۳۲ پروژه از محل مالیات تامیل کامل اعتبار شدند گفت: در همین راستا ۱۰۰ درصد اعتبار مورد نیاز طرح های منابع آب ، ورزش ، صنعت و معدن ، فرهنگ و هنر توسط مودیان این استان در قالب طرح نشان دار کردن مالیات تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه در قالب این طرح بخشی از اعتبار مورد نیاز ۱۱ پروژه نیز تامین شده است ادامه داد: این طرح در حوزه های بهداشت و درمان با ۹۹.۸۰ درصد ، حمل و نقل ۶۳.۸۱ درصد ، آموزش عالی ۵۷.۳۸ درصد و آموزش و پرروش با ۳۷.۸۴ درصد در رتبه های بعدی تامین اعتبار شده در قالب طرح یادشده است.

رستمی گفت: حمل و نقل شامل ساخت راه ، رفع نقاط حادثه خیز ، بهداشت و درمان شامل ساخت بیمارستان ، مراکز بهداشتی ، پایگاه سلامت ، اورژانس ، منابع آب شامل آبرسانی ، کشاورزی ، محیط زیست و آب و فاضلاب ، صنعت و معدن شامل توسعه شهرکهای صنعتی و کمک به صنایع است.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر افزود: سایر پروژه ها و طرح های باقیمانده و تکمیل منابع نشده نیز توسط سازمان برنامه و بودجه کشور ، از محل درآمدهای مالیاتی این بخش تامین بودجه و تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طرح نشان دار کردن مالیات ها می تواند برای مودیان انگیزه بخش باشد گفت: این پروژه ملی در مفهوم کلان خود امکان تخصیص مالیات های پرداختی به پروژه های ملی و استانی توسط مودیان و تکمیل آنها را فراهم می کند و به یکی از مطالبات جدی مودیان در خصوص اعلام محل هزینه کرد و مصرف درآمدهای مالیاتی به شکل موثر و عملیاتی پاسخ داده است.

رستمی یادآور شد: در همین راستا مودیان مالیاتی استان بوشهر همانند کلیه مودیان مالیاتی در سراسر کشور در جریان ارایه فرم " تبصره ماده ۱۰۰" محل خرج کرد مالیات های پرداختی خود را با تخصیص آن به طرح ها و پروژه های اولویت دار تعیین کرده و به این شکل مشارکت موثری در توسعه و اجرای طرح های زیرساختی ایفا کردند.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر تصریح کرد: مودیانی که در انجام و راه اندازی طرح ها یا پروژه های منتخب مشارکت داشه باشند اسامی شان در صورت رضایت اعلام عمومی می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار