بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش افزوده در استان بوشهر توزیع شد

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر گفت: ۲۰ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال اعتبار ارزش افزوده چهار ماه نخست امسال بین شهرداری ها، دهیاری ها، عشایر و فرمانداری‌ها برای هزینه کرد در روستاهای فاقد دهیاری این استان توزیع شد.
کد خبر: ۱۱۸۰۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳ 17 August 2024

به گزارش «تابناک بوشهر» به نقل از ایرنا، محمد جواد رستمی اظهار کرد: پارسال در چهار ماه نخست ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در قالب ارزش افزوده در استان بوشهر توزیع شد.

وی افزود: اعتبارات ارزش افزوده بدلیل اینکه در زمینه طرح های زیرساختی از جمله آسفالت معابر ، فاضلاب و امور عمرانی هزینه می شود نقش مهمی در شتاب بخشی در توسعه و ارتقای خدمات دهی به مردم دارد.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر یادآور شد:قانون مالیات بر ارزش افزوده، از پیشرفته‌ترین و بهترین قوانینی است که در سال‌های اخیر در سیستم اقتصادی و نظام مالیاتی کشور وضع شده است.

رستمی با بیان اینکه امسال نرخ مالیات بر ارزش افزوده ۱۰ درصد تعیین شده است گفت: تامین چنین منبع درآمدی پایداری باعث خواهد شد توسعه زیرساخت‏ها و خدمات شهری به شیوه‏ای پایدار و همیشگی دنبال شود و با بروز مشکلاتی از قبیل کسری بودجه و یا افت درآمدهای نفتی دچار نوسان و توقف نشود.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر افزود: نظام مالیات بر ارزش افزوده با پویایی، دقت، نظم و سهولتی که دارد می تواند برای تامین بخشی از منابع مورد نیاز برای ایجاد و توسعه زیرساخت های شهری مورد استفاده قرار گیرد.

رستمی یادآور شد: در این استان چهار هزار و ۵۰۰ شرکت مشمول عوارض ارزش افزوده وجود دارد.

رستمی تصریح کرد: کل ارزش افزوده سال ۱۴۰۲ در استان بوشهر ۴۰ هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال بود.

وی ادامه داد: از مجموع اعتبار ارزش افزوده توزیع شده ۲۹ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال بین شهرداری های استان بوشهر توزیع شد .

رستمی گفت: مابقی نیز بین دهیاری ها ، فرمانداری ها برای روستاهای فاقد دهیاری ، امور عشایر و پارک های علم و فناوری توزیع شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر ادامه داد: اخذ مالیات از فعالان اقتصادی، بازاریان، کسبه و صنوف مختلف براساس عدالت و طرح جامع مالیاتی اجرا می‌شود.

وی افزود: غالب مودیان مالیاتی بزرگ این استان که از شرکت‌های نفت و گاز و پتروشمی هستند، مالیات‌های خود را در این استان پرداخت می‌کنند و ۲ شرکتی نیز که مالیات‌های خود را در خارج استان پرداخت می کنند طی فرایند سهم آنها به استان واریز می‌شود.

رستمی ادامه داد:سهم مشاغل از درآمد مالیات استان بوشهر پنج درصد است و بیشترین سهم را شرکت‌های بزرگ به عنوان مودیان حقوقی دارند.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر افزود: بوشهر جزو پنجمین استان کشور از حیث دریافت مالیات است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار