استان بوشهر ۱۵۰۰ مسجد فعال دارد

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان بوشهر گفت: استان بوشهر بیش از هزار و ۵۰۰ مسجد فعال دارد.
کد خبر: ۱۱۸۱۲۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴ 20 August 2024

به گزارش «تابناک بوشهر» به نقل از مهر، حجت‌الاسلام عیسی راستگو ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسجد به عنوان پایگاهی مهم در برنامه‌ها و تصمیم‌گیری‌های مسلمانان نقش مهمی را داشته است.

وی مسجد را محلی برای تربیت و پرورش جوانان دانست و بیان کرد: مساجد همواره از گذشته تا کنون نقش مهمی را در عرصه اجرای برنامه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و سیاست‌گذاری مسلمانان داشته است.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان بوشهر از دیگر اهداف مساجد به برپایی نماز جمعه اشاره کرد و افزود: مسجد در زمان صدر اسلام محل تلاوت قرآن، مشاوره ازدواج جوانان و جلسات مختلف سیاسی و اجتماعی و مذهبی بوده است.

۶۵ درصد مساجد در روستاها

وی تقویت مساجد را یک ضرورت دانست و با تاکید بر لزوم توسعه فعالیت‌ها و رونق مساجد بیان کرد: ائمه جماعت مساجد به‌عنوان مدیر برنامه‌ریزی این مراکز مهم دینی نقش مهمی در توسعه فعالیت‌ها دارند.

حجت‌الاسلام راستگو افزود: در استان بوشهر هزار و ۵۳۵ مسجد فعالیت دارد که ۶۵ درصد آنها در روستاها مستقر و همه مساجد غیر از مساجد دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها، توسط مردم و افراد خیر و نیک‌اندیش ساخته شده است.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان بوشهر از اقامه نماز جماعت در ۹۵ درصد مساجد استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: در ۴۰ درصد نماز جماعت به امامت روحانیون برگزار می‌شود.

فعالیت ۵۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد

وی با اشاره به فعالیت ۵۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان بوشهر تصریح کرد: ۱۳ مسجد استان بوشهر با قدمت تاریخی بالا در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

راستگو مسجد جمعه بوشهر با قدمت ۴ قرن و ۹ مسجد دیگر مربوط به دوره صفوی و قاجار در دیگر شهرستان‌های استان بوشهر را یادآور شد و گفت: ۱۳ مسجد تاریخی استان بوشهر در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

وی با اشاره به تدوین قانون مساجد گفت: بر اساس این قانون اعضای هیئت امنای مساجد باید زیر ۶۵ سال سن داشته باشند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان بوشهر با اشاره به تقویت پایگاه‌های مقاومت بسیج در مساجد و اجرا برنامه‌های مختلف فرهنگی گفت: تجهیز مساجد به برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی و ورزشی در دستور کار قرار گرفته است.

مساجد فراموش نشود

راستگو از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر و روستای استان بوشهر تقاضا کرد همانگونه که در زمان انتخابات از این مکان برای تبلیغ استفاده می‌کنند پس از آن مساجد فراموش نشود و توجه ویژه‌ای برای حل مشکلات زیرساختی و تقویت طرح‌های فرهنگی اجتماعی آنها شود.

وی با بیان اینکه اکنون بعضی از مساجد استان بوشهر دارای مشکلات سرمایشی هستند اضافه کرد: با توجه اینکه مساجد توسط مردم مدیریت می‌شود نیاز به توجه ویژه مسئولان دولتی در حل مشکلات زیرساختی در بخش‌های مختلف است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار