اجرای الگوی کشت در ۲۵۰هزار هکتار از اراضی بوشهر

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: الگوی کشت بر اساس آب اختصاص یافته، شرایط اقلیمی، سازگاری گیاهان و مزیت نسبی در ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی این استان در سال زراعی امسال اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۸۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲ 31 July 2024
به گزارش «تابناک بوشهر» به نقل از کبری توکلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: تولید بخش کشاورزی استان به دلیل سیلاب، خشکسالی، شوری آب و آفات مختلف، بسیار شکننده است که به طور مستقیم بر تولید موثر است.
 
وی افزود: در مجموع ۳۴ بحران طبیعی در کشور وجود دارد که ۳۰ بحران آن در استان بوشهر است به همین دلیل سالانه ۲۵ تا ۳۰ درصد بر میزان تولیدات کشاورزی تأثیر می‌گذارد که با تحقیقات کاربردی در مزارع و معرفی گونه‌های جدید و ارقام مقاوم بومی می‌توان شاهد کاهش این مخاطرات در بخش کشاورزی باشیم.
 
توکلی تصریح کرد: پیش بینی تولید سالانه الگوی کشت تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات زراعی و باغی در ۱۰ شهرستان استان است.
 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر یادآور شد: در الگوی اجرا شده بجز محصولات مرسوم ۲۳ گونه از محصولات جدید و سازگار به اقلیم استان به کشاورزان ابلاغ شده که این امر منجر به تولید محصولات مزیت دار بیشتری خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار