مدیرکل شیلات بوشهر: افزایش گرما باعث کاهش صید میگو می‌شود

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: افزایش دما در تابستان امسال کاهش میزان صید میگو در آب های خلیج فارس حوزه سرزمینی این استان را در پی دارد.
کد خبر: ۱۱۷۸۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵ 30 July 2024
به گزارش «تابناک بوشهر» به نقل از ایرنا؛ عقیل امینی اظهار کرد: پارسال حاصل تلاش صیادان استان بوشهر صید یکهزار و ۳۰۰ تن میگو بود که براساس اعلام پژوهشکده میگو میزان صید امسال نیز همین مقدار پیش بینی می‌شود.
 
وی افزود: در راستای حفظ ذخایر آبزیان و جلوگیری از مهاجرت میگو از ۶ مرداد طرح دریابست (عدم فعالیت صید) در آب‌های این استان آغاز و تا ۱۲ مرداد ادامه دارد.
 
امینی یادآور شد: بر اساس تصمیم کمیته مدیریت صید استان زمان آزادسازی برای صید میگو، از ۱۳ مرداد برای قایق‌ها و ۱۴ مرداد برای لنج‌ها تعیین شده است.
مدیرکل شیلات استان بوشهر تصریح کرد: امسال برای صید میگو ۴۹۱ فروند لنج و ۷۹۹ فروند قایق می‌توانند مجوز صید دریافت کنند.
 
امینی تصریح کرد: کاهش منابع آبزیان خلیج فارس در دهه‌های اخیر به دلیل افزایش آلودگی‌های دریا، تخریب زیستگاه‌ها بر اثر فعالیت‌های اقتصادی و استخراج ذخایر نفت وگاز و بویژه برداشت و صید بی رویه باعث شد تا برای احیای این منابع طرح "دریابست" در برخی کشور‌های حاشیه این دریا از جمله ایران اجرا شود.
 
وی ادامه داد: در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ جامعه صیادی این استان به صورت خودجوش در اقدامی که به عنوان "استپ صید" مطرح بود یک ماه قبل از آغاز صید میگو با بیرون کشیدن لنج‌ها و شناور‌های صیادی از دریا، خودشان از دریاروی امتناع می‌کردند؛ اقدامی که نوعی فرصت برای تجدید ذخایر نیز قلمداد می‌شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار