مالیات ۲۰ هزار نفر از مودیان مشاغل استان بوشهر صفر شد

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر گفت: تعلق مشوق‌های خاص با مساعدت رئیس سازمان مالیاتی کشور باعث شده تا مالیات ۲۰ هزار نفر از مودیان مشاغل این استان صفر شود.
کد خبر: ۱۱۸۰۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸ 12 August 2024

به گزارش «تابناک بوشهر» به نقل از ایرنا، محمد جواد رستمی اظهار کرد: برای نخستین بار در راستای حمایت ، رضایت مندی و عدالت در مالیات ستانی با حمایت و موافقت رئیس سازمان مالیاتی کشور امسال برای مودیان بوشهری نسبت به مابقی استان های برخوردار تعدیل های خوبی در سامانه بارگذاری شده است.

وی یادآور شد: این امر باعث شده تا ۲۰درصد مالیات شغلی مودلیان بوشهری نسبت به شغل مشابه در استان های برخوردار کمتر باشد.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر تصریح کرد: منطقه محروم ، شرایط آب و هوایی ، قیمت تمام شده کالا، هزینه نگهداری و حمل و نقل از مسایل لحاظ شده در تعدیل میزان مالیات برای مودیان این استان است که مبلغ مالیات را تا نصف مبلغ سال های قبل نیز کاهش داده است.

 

مالیات ۲۰ هزار نفر از مودیان مشاغل استان بوشهر صفر شد

رستمی با قدردانی از رئیس سازمان مالیاتی کشور برای اهتمام به رضایت مندی مودیان و عدالت در مالیات ستانی ادامه داد: این پیشنهاد که توسط بوشهر مطرح و مورد موافقت رئیس سازمان مالیاتی کشور واقع شد برای دیگر استان های جنوبی نیز تسری یافت.

وی گفت: معیشت بخش زیادی از کسبه استان بوشهر از طریق ته لنجی تامین می شود که بدلیل پایین بودن حاشیه سود مودیان اعمال مشوق های یادشده نقش مهمی در افزایش رضایت مندی آنها دارد.

رستمی بیان کرد: تعداد ۸۸ هزار مودی اظهارنامه مشاغل در بوشهر رد کرده اند که مبلغ مالیات ۶۰درصد این شمار رقمی بین صفر تا ۱۰ میلیون ریال تعیین شده است.

وی افزود: سازمان امور مالیاتی کشور امسال برای مودیانی که براساس مشوق ها مبلغ مالیات شان در سال گذشته صفر بود با تمهیدات لازم آنها را معاف از پر کردن اظهارنامه کرد .

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر یادآور شد: همچنین با برگزاری میزهای خدمت در ایام کاری هفته با حضور رئیس، معاونان ، دادستانی و روسای گروها مسایل مودیان در این استان تسهیل شد.

رستمی ادامه داد: علاوه بر این در قالب ایجاد بازوهای خدمات رسانی مالیاتی در پیام رسان های داخلی نیز تعریف شد که مودلیان می توانند بدون مراجعه با سامانه تحت وب با مشاهده مالیات پیشنهادی آنرا تایید، تقسیط و پرداخت کنند.

وی گفت: برای مودیانی که به هر دلیل تا ۱۵ مرداد ماه که آخرین مهلت ارسال اظهارنامه مشاغل و تبصره ماده ۱۰۰ بود موفق به اقدام نشده اند اگر مالیات قطعی خود را قبول دارند می توانند با مراجعه اداره کل امور مالیاتی و تایید دستی مانع از جریمه خود شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار