۱۴ پروژه منابع طبیعی استان بوشهر آماده بهره برداری است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: ۱۴ پروژه این اداره کل در بخش های جنگل‌کاری و آبخیزداری با اعتبار ۳۳۴ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت بهره برداری می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۰۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲ 13 August 2024

به گزارش «تابناک بوشهر» به نقل از ایرنا، عبدالحسین گرشاسبی روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: از این شمار ۹ پروژه جنگل‌کاری در شهرستان های دشتی ، بوشهر ، دیر و دشتستان و پنج پروژه نیز بند سنگ ملاتی در حوزه آبخیزداری است.

وی افزود: تثبت حاکمیت دولت ، حفظ ، احیا ، اصلاح ، توسعه و بهره برداری اصولی از عرصه و اعیانی منابع طبیعی ، حفاظت و حمایت از منابع پایه آب و خاک و پوشش گیاهی و ذخایر ژنتیکی از طریق مدیریت علمی بر حوزه های آبخیز و رعایت اصول توسعه پایدار از اهداف و ماموریت های اصلی این اداره کل است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر یادآور شد: پارسال این اداره کل در قالب ۱۵ هزار هکتار مصوبه تهیه طرح های مرتعداری داشت که عملکرد این بخش ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار اجرا شد.

 

۱۴ پروژه منابع طبیعی استان بوشهر آماده بهره برداری است

گرشاسبی ادامه داد: احاله مدیریت طرح های مرتعداری برای ۲۱ هزار هکتار در دستور کار پارسال اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر بود که این مهم به شکل مطلوب اجرا شد.

وی تصریح کرد: نظارت و پایش بر اجرای طرح های مرتعداری در سال گذشته برای ۳۰هزار هکتار از مراتع استان بوشهر پیش بینی شده بود که عملکرد این اداره کل ۳۲ هزار هکتار است.

گرشاسبی ، ساماندهی چرای دام و مدیریت چرا در ۲۵۹ هزار هکتار ، تامین و تهیه ۷۵۰ کیلو گرم بذور گیاهان مرتعلی و دارویی ، ممیزی و تنسیق مراتع سه هزارو ۳۷۰ هکتار را از دیگر اقدامات این اداره کل ذکر کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اضافه کرد: پارسال چهار هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی استان بوشهر اصلاح و احیا شد.

وی گفت: از این میزان ۸۵۰ هکتار در قالب عملیات بیولوژیک ، ۸۵۰ هکتار عملیات بیومکانیک ، ۵۰۰ هکتار کاشت گیاهان دارویی و ۲ هزار هکتار نیز حفاظت و قرق شد.

گرشاسبی افزود: استان بوشهر براساس تقسیم بندی کدینگ سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور شامل ۲۷۶ حوزه آبخیز است که تاکنون در سطح این استان ۱۳۵ حوزه آبخیز با وسعت یک میلیون و ۱۵۱ هزار و ۴۸۶ هکتار مطالعه شده و آماده اجرای عملیات آبخیزداری است.

 

۱۴ پروژه منابع طبیعی استان بوشهر آماده بهره برداری است

وی ادامه داد: تاکنون ۸۶۸ سازه آبخیزداری با حجم مخزن ۳۵ میلیون متر مکعب و حجم استحصال ۱۳۵ میلیون متر مکعب در سال اجرا شده که سطح تحت تاثیر آنها ۴۸۴ هزار هکتار است.

این مقام مسوول یادآور شد: اجرای این شمار پروژه قادر به جلوگیری از خروج یک میلیون و ۲۸۰ هزار هکتار متر مکعب رسوب از حوزه های استان بوشهر است.

گرشاسبی گفت: در مجموع ۱۴۵ هزار هکتار عملیات بیولوژیک و بیومانیک در سطح حوزه های آبخیز استان بوشهر اجرا شده است.

وی افزود: پارسال ۹۱ پروژه در قالب ۲۳ موافقت نامه با اعتبار ۲ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال با تخصیص ۶۶ درصد اجرا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار