برقراري 97 پرواز فوق‌العاده اربعين از فرودگاه مشهد

مديرکل فرودگاه‌هاي استان خراسان‌رضوي از برقراري 97 پرواز فوق‌العاده ویژه زائران اربعين‌حسینی از فرودگاه بين‌المللي شهيد هاشمي‌نژاد مشهدمقدس خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۱۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۳ 19 August 2024
به گزارش تابناک رضوی، محمود امانی‌بنی با اشاره به افزایش 35 درصدی پروازهای فرودگاه مشهد به مقصد نجف و بغداد اظهار داشت: در راستای افزایش میزان اعزام و پذیرش زائران اربعین حسینی، شرکت هواپمایی آواایر 9 پرواز ورودی و خروجی در مسیر نجف و شرکت هواپیمایی یزدایر نیز 4 پرواز فوق‌العاده ورودی و خروجی در مسیر نجف برقرار کرده‌اند.
 
مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه شرکت هواپیمایی ایران ایرتور در بازه پروازهای اربعین‌حسینی، 24 پرواز ورودی و خروجی فوق‌العاده در مسیر بغداد برقرار کرده است، افزود: همچنین شرکت هواپیمایی عراقی نیز در مسیرهای بغداد و نجف، 60 پرواز فوق‌العاده ورودی و خروجی برقرار کرده است. 
 
به گفته امانی‌بنی در مجموع تا این لحظه، 97 پرواز فوق‌العاده ویژه زوار حسینی در مسیرهای نجف و بغداد برقرار شده است و احتمال افزایش این پروازها نیز وجود دارد.
 
مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه به‌صورت میانگین روزانه بیش از ۱۸۰ پرواز از فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد انجام می‌شود که از این تعداد، حدود ۶۲ الی ۶۳ پرواز ورودی و ۶۲ الی ۶۳ پرواز خروجی انجام می‌شود، اضافه کرد: همچنین در حوزه پروازهای خارجی، پروازها عمدتأ به مقصد عتبات عالیات بوده به‌گونه‌ای که بیش از ۵۰ درصد پروازها، به مقصد نجف و بغداد است.
 
مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه بعد از فرودگاه امام خمینی (ره)، بیشترین پروزهای اربعین مربوط به فرودگاه مشهد است، تصریح کرد: مشهدمقدس همواره در طول سال پذیرای زائران و مشتاقان حضرت علی(ع)، امام حسین(ع) و علی‌بن موسی الرضا(ع) است اما امسال پیش‌بینی می‌شود، در عملیات اربعین‌حسینی شاهد افزایش پروازها و تعداد زوار حسینی باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار