هواشناسی بوشهر هشدار سطح زرد صادر کرد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: باتوجه به وقوع ناپایداری‌های فصلی و رشد ابرهای همرفتی در ساعات عصرگاهی از صبح روز سه شنبه تا جمعه هفته جاری هشدار سطح زرد دریایی صادر شده است.
کد خبر: ۱۱۸۱۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷ 19 August 2024

به گزارش «تابناک بوشهر» به نقل از ایرنا، محمدرضا انصاری اظهار کرد: نوع مخاطره این هشدار رگبار باران، رعد و برق، وزش تندباد لحظه‌ای و گاهی خیزش گرد و خاک محلی است.

وی افزود: منطقه اثر هشدار صادر شده مناطق و ارتفاعات شرقی و بخش‌هایی از جنوب استان بوشهر است که بر اثر آن احتمال جاری شدن روان آب در رودخانه های فصلی در مناطق تحت تاثیر، برخورد صاعقه، خسارت به سازه های موقت و محصولات کشاورزی و خیزش گرد و خاک پیش بینی شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: در چنین مواردی نسبت به مراقبت از محصولات کشاورزی، احتیاط در توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی توصیه می‌شود.

انصاری ادامه داد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می دهد از امروز تا پایان هفته، بویژه روزهای سه شنبه تا پنجشنبه، در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب، در برخی نواحی شرقی و بخش‌هایی از جنوب استان با رشد ابر، وقوع ناپایداری‌های موقت جوی پیش بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: در این مدت با وزش بادهای جنوبی، رطوبت و شرجی هوا در سطح استان از مقادیر بالایی برخوردار است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: همچنین در برخی از ساعات با افزایش سرعت باد، خلیج فارس متلاطم خواهد بود.

انصاری افزود: وضعیت آسمان استان بوشهر در ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد، در مناطقی از ارتفاعات شرقی و بخشهای جنوبی استان در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب افزایش ابر با احتمال ناپایداری موقت جوی و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش بینی می شود.
وی گفت: جهت وزش باد در این مدت جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت است.

انصاری با اشاره به اینکه ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی می شود یادآور شد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۰:۲۰ دقیقه بامداد ، مد اول ساعت ۰۷:۲۰، جزر دوم ساعت ۱۴:۴۵ و مد دوم ساعت ۲۰:۴۰ خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار