ارتفاع امواج خلیج‌ فارس به بیش از ۲ متر افزایش یافت

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به افزایش سرعت وزش باد در سواحل استان و مواج شدن خلیج‌ فارس گفت: ارتفاع موج دریا در نوار ساحلی استان بوشهر و خلیج‌ فارس تا بیش از ۲ متر افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۱۷۷۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶ 24 July 2024

به گزارش تابناک بوشهر به نقل از تسنیم؛ محمدرضا انصاری با اشاره به اینکه 10 شهر استان دمای هوای آن بالای 40 درجه است، اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته دمای هوای شبانکاره دشتستان 48.5 درجه ثبت شده که گرمترین نقطه استان بوشهر است.

وی دمای هوای مرکز تنگستان و دشتی را 46.3 درجه اعلام و بیان کرد: در 24 ساعت گذشته اهرم مرکز تنگستان و خورموج مرکز دشتی دمای هوای 46.3 ثبت کرده و مرکز دشتستان 46 درجه بوده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر دمای هوای 4 شهرستان جنوبی استان را بین 42 تا 44 درجه کرد کرد و گفت: رطوبت و شرجی در 24 ساعت گذشته به ویژه در نقاط ساحلی استان بوشهر 75 درصد در خارگ ثبت شده است.

انصاری با بیان اینکه رطوبت و شرجی در عسلویه و بوشهر بین 70 تا 74 درصد است اضافه کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا اواسط هفته آینده، در اغلب ساعات با وزش باد در جهت شمالی، خلیج فارس مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به هشدار دریایی سطح زرد در نوار ساحلی استان بوشهر بیان کرد: وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید شمال غربی با سرعت بیش از 40 کیلومتر در ساعت سبب افزایش ارتفاع موج دریا تا بیش از 2 متر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار