تشکیل شورای پرستاری در مشهد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تشکیل شورای پرستاری در مشهد با حضور نمایندگان گروه‌های پرستاری در راستای پیگیری خواسته‌ها و مطالبات پرستاران در نشست با فرماندار این کلان‌شهر تصویب شد.
کد خبر: ۱۱۸۱۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸ 19 August 2024
به گزارش تابناک رضوی، محمود شبستری در پیامی با اشاره به برپایی نشست با فرماندار و سایر مسئولان استان درباره رفع مشکلات پرستاران افزود: بر این اساس برپایی جلسات شورای پرستاری به منظور پیگیری مباحث مالی و رفاهی این گروه هر 10 روز یک بار در دستور کار قرار گرفته است.
 
وی افزود: همچنین بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و تصمیمات اتخاذ شده در نشست مزبور، از هر بیمارستان سه پرستار به عنوان نمایندگان منتخب گروه‌های پرستاری در شورا شرکت خواهند داشت و در جلسات شورای پرستاری موارد مرتبط با حوزه این گروه زیر نظر معاونت توسعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیگیری می‌شود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: سامانه مربوط به تعرفه پرستاری دارای ایراداتی بود و امکان اتصال کامل آن به سامانه کشوری را نداشت و ‌کارانه‌های پرستاری به درستی پرداخت نمی‌شد که با راه‌اندازی سامانه سپید و اتصال کامل آن به سامانه کارآمد، امکان محاسبه کامل میسر شده و میزان تعرفه افزایش قابل توجهی داشته است.
 
وی با بیان اینکه روز گذشته تعرفه‌های پرستاری پرستاران پرداخت شد که این تعرفه ها افزایش چشمگیر نسبت به گذشته داشته است، ادامه داد: همچنین در این نشست مصوب شد که تعرفه‌های پرستاری 6 ماهه نخست سال 1402 تا 15 شهریور ماه امسال و تعرفه 6 ماه دوم سال گذشته تا پایان مهرماه امسال به حساب گروه‌های هدف پرستاری واریز شود.
 
 شبستری افزود: برای جبران کمبود پرستار و کاهش میزان اضافه‌کاری پرستاران، مجوز جذب 3 هزار و 600 پرستار دریافت شده است که با تغییر دولت کمی به تعویق افتاده اما به طور قطعی در حال پیگیری است.
 
وی با اشاره به این که میزان پرداختی اضافه‌کار پرستاران در دانشگاه علوم پزشکی مشهد 2 برابر سایر مناطق کشور است، ادامه داد: همچنین بر اساس این نشست هیچ اضافه‌کاری به صورت اجباری نخواهد بود و اضافه‌کار پرستاران به صورت اختیاری خواهد بود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در خصوص سایر مطالبات قانونی پرستاران از جمله فوق العاده خاص و اصلاح حقوق که مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، نیازمند رایزنی با مسئولان کشوری هستیم.
 
شبستری گفت: در این راستا بنده در 6 ماه گذشته در چندین جلسه کشوری با مسئولان حوزه سازمان برنامه و بودجه و رییس حوزه استخدامی کشور و شورای دستمزد حضور داشته و مطالبات حوزه پرستاری را مطرح و پیگیری کردم.
 
گفتنی است؛ هفته گذشته پرستاران در مناطق مختلف کشور پیگیر مطالبات صنفی خود بودند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار