آغاز گام دوم طرح آبرسانی به تربت حیدریه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت‌ حیدریه گفت: با جابجایی ۱۵ حلقه چاه توسط آبفا ، گام دوم طرح آبرسانی به تربت حیدریه برداشته شد.
کد خبر: ۱۱۸۱۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵ 19 August 2024

به گزارش تابناک رضوی ، "علی رضا عباسی" طرح ملی آبرسانی‌ به تربت‌حیدریه در سال ۱۴۰۰ به اتمام رسید ولی با رایزنی‌های انجام شده و ضرورت برخوداری این شهر از آب پایدار تا پایان ۱۴۰۳ تمدید شد.
وی این طرح را شامل حفر و تجهیز چهار حلقه چاه و اجرای  ۱۴ کیلومتر خط انتقال اعلام کرد که با حدود ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا و وارد مدار بهره برداری  شد.
به گفته وی  در گام دوم طرح ، نسبت به جابجایی ۱۵ حلقه چاه ، که با افت دبی مواجه شده بودند، اقدام و توان آبدهی این منابع افزایشی شد.
مدیرعامل آبفای تربت‌حیدریه هوشمندسازی تاسیسات و شبکه توزیع و کنترل فشار نقاط مختلف شهر به صورت ۲۴ ساعته توسط حسگرهای فشارسنج را از اقدامات این شرکت برشمرد و گفت: پهنه‌بندی شبکه توزیع در برخی نقاط شهر از دیگر فعالیت های آبفا تربت حیدریه می باشد که به تدریج در سایر نقاط عملیاتی می شود.
وی با اشاره به مخزن پنج هزار مترمکعبی در حال ساخت«قندشتن» اظهار داشت: همزمان مخزن سه هزار مترمکعبی باهنر در حال ساخت است تا مشکل مناطق مواجه با کم آبی برطرف شود.
" عباسی" ظرفیت تولید منابع آبی تربت حیدریه را در صورت فعالیت دائم چاه ها   ۶۲۲ لیتر برثانیه و کسری آب را ۲۷ لیتر بر ثانیه اعلام کرد ومتذکر شد: این کسری در صورت فعالیت 20 ساعته منابع به ۹۰ لیتر بر ثانیه خواهد رسید.
وی با بیان اینکه ۳۲ حلقه چاه با پنج ایستگاه پمپاژ و هفت دیزل در مدار آبرسانی‌ شهرستان قرار دارند گفت: شرکت آب‌ و فاضلاب تربت حیدریه ، پنج شهر و ۱۵۰ روستا را تحت پوشش دارد که از این تعداد ۶۸ هزار و ۳۷۸ مشترک شهری و ۳۰ هزار و ۶۴۵ مشترک روستایی هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار