مهندس حسنی درگفتگوی اختصاصی باخبرنگارتابناک گیلان

"بهره برداری از ۳۳ پروژه مخابراتی درسطح استان گیلان به ارزش ۷۸ میلیارد تومان در هفته دولت"

اجرای فیبر نوری که فیبر منازل و کسب و کار است و بخش دیگر اجرای سایتهای BTS در سطح استان است که به مناسبت هفته دولت افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۸۱۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶ 19 August 2024

مهندس حسنی بابیان اینکه این پروژه هادرروز ۲۷ اردیبهشت   که روز جهانی ارتباطات بوده در این پروسه چهار ماهه اجرا شده و پروژه های دیگری  هم دردهه فجر به بهره برداری خواهدرسید افزود:
بیشترین تمرکز روی اجرای پروژه های فیبر نوری هست با توجه به اینکه تکنولوژی جدید هست  آنها را با قدرت بیشتری ادامه می دهیم. در کل کشور جزو استانهای برتر و پیشرو بوده ایم و تقریبا در همه شهرها ی  استان اجرا شده است و بر اساس فازبندی  در هر شهرستان حدودا تا  ۹۰درصد اجرا شده است .
ایشان  در مورد اینترنت مراکز اظهار داشتند:
 اینترنت در دو بخش ثابت که اجرای فیبر نوری باعث می شود که  با سرعت بالا   در بستر فیبر نوری تا سرعت هزار مگ هم داشته باشیم ، و در بخش ارتباطات سیار افزایش تکنولوژی هایی است که از نسل ۲ به  ۳ و ۴ و نسل ۵  که در استان آغاز شده و ۲۵  سایت اجرا شده و بقیه در برنامه زمانبندی اجرایی داریم که اینترنت پرسرعت ارائه خواهد شد.
مهندس حسنی درخصوص تلفنهای ثابت  و اینکه در زمان گذشته تلفن ثابت یکی از نیازهای ضروری بود اظهارداشت:
 حدود  یک میلیون و ۶۰  هزار تلفن مشغول به کار در استان داریم که تقریبا یک سوم اینها بدون کارکرد است و استقبال نمی شود با توجه به هزینه های کمتری که تلفن ثابت دارد باید استفاده بیشتری از آنها بشود.
مهندس حسنی باتوجه به سرقتهایی که درروستاها درزمینه کابلهای تلفن انجام میگیرد  افزودند:
در خصوص روستاها قبلا پروژه های خوبی انجام شده بود الان با توجه به سرقت هایی که اتفاق می افتد مخابرات با نقدینگی لازم برای اجرای پروژه ها به صورت صد درصدی را ندارد سیاست کلی شرکت مخابرات این است که تغییر تکنولوژی دهد یعنی جاهایی که بیشتر مورد سرقت واقع می شود ازبستر GsM به مردم واگذار کنیم یعنی سیم کارتی که به آنها داده می شود بیشتر هزینه مکالمه همان مکالمه تلفن ثابت است در صورت استقبال مردم ظرفیت ۳۰ تا  ۴۰  هزار را داریم اما در حال حاضر ۳ هزار واگذار شده است.
مهندس حسنی استفاده از بستر GSM را به خاطر اینکه یک تکنولوژی روز است به مردم توصیه کردند وخاطرنشان کردند که  هم در گوشی های همراه  و هم گوشی های ثابت در جاهایی که تلفن همرا آنتن دهی داشته باشد قابل استفاده است.
مهندس حسنی درخصوص واگذاری تلفن ازمصدر FTTH در روستاهای بالای ۵۰۰  خانوار اظهارداشت:
روستاهایی  که قابلیت کشیدن فیبر دارد و در جاهایی که دهیارها و شوراها همکاری دارند فیبر کشیده می شود که به آنها واگذار شود.
مهندس حسنی باتوجه به واگذاری  ۱۸۶  هزار تلفن ADSL درسطح استان  با توجه به سرقت های اخیر توصیه کردند  که مردم از بستر GSMکه دارای اینترنت هم هست استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار