محمد حسین هوشنگی مدیر کل پست گیلان

از توزیع بیش از ۷۰۰۰ هزار گذرنامه زیارتی در استان خبر داد

کد خبر: ۱۱۸۰۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱ 15 August 2024

محمد حسین هوشنگی مدیر کل پست گیلان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگارتابناک گیلان از توزیع بیش از ۷۰۰۰ هزار گذرنامه زیارتی در استان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن اربعین حسینی، زائرینی که قصد سفر به کربلای معلی دارند به منظور حضور به موقع در این کنگره عظیم در عراق هر سریعتر برای دریافت و یا تمدید گذرنامه اقدام کنند و آن را به روزهای پایانی محول نکنند.

وی اضافه کرد: شرکت ملی پست در سومین سال ارائه خدمت به زائرین اربعین حسینی، هشت موکب را در کربلای معلی، نجف اشرف و طول مسیر راهپیمایی اربعین حسینی (ع) در عراق برنامه ریزی و راه اندازی کرده است که همکاران پست بعنوان نذر خدمت در این مواکب به مردم خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

هوشنگی ادامه داد: زائران می‌توانند در سامانه‌ای که به این منظور ایجاد شده است، اطلاعات مربوط به مدارک، گوشی، کوله قابل شناسایی و یا هر اقلامی را که پیدا کرده‌اند به همکاران پست ارائه دهند.

وی تصریح کرد: مردم از سپردن اشیاء گمشده به سایر مراجع خودداری کنند ضمن آنکه سال گذشته علاوه بر اشیاء گمشده در زائرسراهای پست، افراد گمشده بسیاری به خانواده خود رسیده‌اند.

هوشنگی در ادامه با اشاره به اینکه روزانه نزدیک به  ۴۰ هزار مرسوله پستی در استان گیلان جابجا می‌شو ادامه اظهار کرد: به طور میانگین روزانه ۲۱ هزار مرسوله پستی از استان گیلان صادر و ۱۹ هزار مرسوله هم به استان وارد می‌شود.

وی سرانه پستی را شاخص و معیار توسعه یافتگی کشورها دانست و افزود: گیلان رتبه ششم ترافیک پستی کشور را دارد و سه درصد سهم ترافیک پستی کشور از طریق استان گیلان تامین می‌شود.

هوشنگی تاکید کرد: پست گیلان توانسته به رتبه‌های تک رقمی کیفیت دست یابد و در این راستا رتبه ششم کشور را در بخش کیفیت از آن خود کرده است و از پله ۱۶ به ششم ارتقاء یافته است همچنین سهم ترافیکی پست گیلان نیز ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد.

وی گفت : پست گیلان پذیرای صاحبان فکر، اندیشه و ایده های نو از سوی جوانانی است که بتوانند طرح یا محصولی در حوزه فناوری با موضوع پست ارائه دهند همچنین صاحبان این ایده ها می توانند با انجام مطالعه تطبیقی در زمینه پست های برتر جهان، ایده های نو خود را ارائه کنند.

وی اظهار کرد: ما باید کیفیت ارائه خدمات را به سطحی برسانیم که رضایتمندی ۱۰۰ درصدی مردم فراهم شود به همین منظور از فعالیت مجموعه های دانش بنیان علاقمند به فعالیت در حوزه پست استقبال می کنیم و امید است بتوانیم مجموعه های دانش بنیان بیشتری را به این سمت و سو جلب کنیم.

مدیر کل پست گیلان اظهار کرد: در زمینه استفاده از ظرفیت مجموعه های دانش بنیان در حوزه پستی اقدام به اخذ مجوز و ایجاد مرکز نوآوری در گیلان کرده ایم و تا کنون از این طریق سه طرح از گیلان به شرکت ملی پست ارسال شده است که مجوز یک طرح اخذ و اجرایی شده، ۲ طرح دیگر نیز در مرحله تصمیم گیری و ارسال به شرکت ملی پست قرار دارد.

وی موضوع سه طرح مذکور را هوشمند سازی خدمات پستی، رهسپاری مرسولات و نیز در زمینه باشگاه مشتریان اعلام کرد و گفت: امید است بتوانیم از ظرفیت جوانان گیلان برای اجرای این طرح ها استفاده کنیم از اینرو با راه اندازی مرکز نوآوری در دانشگاه گیلان و برگزاری پنج همایش اختصاصی در شهرستانها با حضور ۳۰۰ نفر از فعالان حوزه تجارت الکترونیک امید است بتوانیم به تفاهم مشترکی با کسب و کارها دست یابیم.

وی در ادامه از راه‌اندازی ۲ واسط پستی دانش بنیان در استان خبر داد و افزود: این واسطه ها فروشگاههای مجازی را در اختیار کسب و کارهای خرد و خانگی قرار می دهند و بازاری در سطح کشور برای این کسب و کارها فراهم می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار