در دیدار مدیران کل پست و گمرگ استان گیلان مطرح شد:

استفاده از ظرفیت پست در توسعه صادرات

مدیر کل پست گیلان با صادق برزگر ناظر گمرکات استان گیلان دیدار کرد و راهکارهای استفاده از ظرفیت پست در توسعه صادرات از طریق مرزهای آبی، ریلی و دریایی استان گفتگو و تبادل نظر شد.
کد خبر: ۱۱۸۰۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱ 12 August 2024

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان صبح امروز در نشست محمدحسین هوشنگی مدیر کل پست گیلان با صادق برزگر ناظر گمرکات استان گیلان راهکارهای استفاده از ظرفیت پست در توسعه صادرات از طریق مرزهای آبی، ریلی و دریایی استان گفتگو و تبادل نظر شد.

مدیر کل پست گیلان در این دیدار با اشاره به اهمیت خرده فروشی آنلاین در توسعه تجارت الکترونیک و راه اندازی دو واسط پستی در استان اظهار داشت: می‌توان با استفاده ازبستر فراهم شده توسط واسط‌های پستی، ایجاد سازوکار لازم و تبادل اطلاعات با گمرک نسبت به افزایش سهم صادرات محصولات تولیدی در استان با استفاده از ظرفیت پست اقدام کرد.

مدیر کل پست گیلان در ادامه با بیان اهمیت ظرفیت‌های موجود تجاری در استان نظیر منطقه تجاری و گردشگری بندر انزلی و بندر آستارا خواستار راه اندازی زون تجاری با مشارکت گمرک و به محوریت پست برای ارسال کالا به خارج از کشور به ویژه کشورهای حاشیه خزر شد.

مدیر کل گمرک گیلان نیز در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت بازارهای حوزه خزر، از بندر آستارا بعنوان قطب ارزشمند تجاری در استان یاد کرد و افزود، این بندر با دارا بودن ۴ مرز مشترک می‌تواند بعنوان یکی از مراکز مهم تجارت خارجی در استان برای ترانزیت کالا از طریق پست مورد استفاده قرار گیرد.

ناظر گمرکات استان در ادامه ضمن حمایت از تجار و بازرگانان به منظور بهره مندی استان از مواهب تجارت خارجی، از آمادگی گمرک استان برای توسعه تعاملات با پست به منظور ترانزیت محصولات و کالاهای غیر اساسی به ویژه از طریق بندر مرزی آستارا خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار