استاندار گیلان تاکید کرد

حفظ تالاب انزلی با از بین بردن منشأ آلودگی‌ها

کد خبر: ۱۱۸۰۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۴ 12 August 2024

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان؛ اسدالله عباسی در نشست مدیریت پسماند گیلان با بیان اینکه روند پیشگیری از آلایندگی تالاب بین المللی انزلی از منشا تا مقصد پیگیری و بررسی می‌شود افزود: هر یک از دستگاه‌های اجرایی باید منشا آلایندگی محیط زیست در حوزه‌ی مدیریتی خود را جدی مدیریت کنند.
استاندار گیلان در جمع اعضای کارگروه‌های مدیریت پسماند استان و حفاظت از تالاب بین المللی انزلی گفت: حفظ محیط طبیعی استان بویژه تالاب انزلی مستلزم پیشگیری از ورود انواع پسماند خانگی، صنعتی و بیمارستانی به حریم تالاب است و این مهم از ابتدای دولت سیزدهم در دستور کار بوده و باید تا حصول نتایج مطلوب تداوم یابد.
وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های پیشگیرانه در محل دفن زباله‌ی سراوان و راه اندازی سیستم تصفیه‌ی زندان لاکان از جمله اقداماتی ست که برای پیشگیری از ورود منشا آلایندگی به تالاب نتیجه بخش بوده است، گفت: اداره کل صمت نیز باید اقدامات لازم را برای ساماندهی پسماند شهر صنعتی رشت و شهرک صنعتی سپیدرود داشته باشد تا از ورود آلایندگی‌ها به تالاب جلوگیری شود.
رییس کارگروه مدیریت پسماند گیلان در ادامه به طرح در حال اتمام تصفیه خانه‌ی مسکن مهر رشت اشاره کرد و افزود: این طرح یکی دیگر از حلقه‌های تکمیلی روند مقابله با ورود پساب‌های خانگی به رودخانه‌های زرجوب و گوهر رود و در نهایت تالاب انزلی است که افتتاح آن نقش موثری در کاهش آلودگی‌های محیط زیستی استان خواهد داشت.
استاندار در ادامه، مجموع مدیران اجرایی اعم از فرمانداران و شهرداران استان را ملزم به پیگیری طرح‌های مرتبط با حوزه‌ی پسماند کرد و گفت: از همه ظرفیت‌ها باید برای تسریع روند ساماندهی پسماند در مناطق مختلف استان بهره گیری شود. 
شهرام توانا، مدیر پسماند استانداری گیلان نیز در این نشست گزارشی از روند فعالیت‌ها و نحوه‌ی اجرای طرح‌های حوزه پسماند در سراسر استان ارائه داد و با توجه به پیشرفت‌های حاصله در روند دفع بهداشتی پسماند در شهرستان‌های رشت، انزلی و لاهیجان، بر توجه بیشتر به معضل پسماند در مناطق غربی و شرقی استان تاکید کرد.
شهردار رشت نیز در این نشست گزارشی از روند ساماندهی محل دفن زباله سراوان ارائه داد و گفت: ۱۹ هکتار از این محل، با ارتفاع ۹۰ متر زباله، پوشش گیاهی داده شده و تنها ۴ هکتار برای اتمام نهایی طرح باقی ست.
رحیم شوقی افزود: انعقاد قرار داد متمم با پیمانکار برای این ۴ هکتار باقیمانده نیز در حال انجام است.
در ادامه هر یک از مدیران عضو کارگروه، آخرین اقدامات و برنامه‌های دستگاه متبوع خود را در حوزه‌ی لایروبی بخش‌هایی از تالاب انزلی و ساماندهی فاضلاب و پسماند استان ارایه کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار