پس از جلوگیری از تصرف غیرقانونی

سند برکه پریان به نام شهرداری آستارا صادر شد

کد خبر: ۱۱۸۰۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲ 12 August 2024

 به گزارش خبرنگارتابناک گیلان؛ احمد آقایی در بازدید از برکه پریان شهرستان آستارا گفت: حسب گزارش مردم شهرستان آستارا در سال ۱۳۹۹ مبنی بر قصد تصرف و تصاحب زمینی به مساحت ۹ هکتار موسوم به برکه پریان سازمان بازرسی گیلان به این پرونده ورود کرده و با بررسی مدارک موجود دستور عدم صدور هرگونه سند برای این عرصه را صادر کرد.
وی افزود: در شهریور ۱۴۰۲ سند مالکیت به نام دولت به نمایندگی منابع طبیعی شهرستان صادر و سپس براساس ماده ۱۰ قانون زمین شهری و همچنین دستور رئیس سازمان بازرسی کل کشور سند این عرصه به سازمان ملی زمین و مسکن برای بهره برداری عام المنفعه مردم آستارا منتقل شد.
بازرس کل گیلان با بیان اینکه برکه پریان با پیگیری‌های تاثیرگذاری که از سوی شهرداری آستارا و حمایت‌های بازرسی گیلان صورت گرفت، از چنگال سودجویان خارج و به مردم برگردانده شد گفت: امروز اسناد این برکه به طور رسمی به شهرداری آستارا تحویل داده می‌شود و امیدورایم شهرداری با بستن قرارداد‌های خوب و طرح‌های توسعه یافته و تاثیر گذار در راستای بالا بردن سطح امیدآفرینی و رفاه مردم گام بردارد.
آقایی با اشاره به اینکه قانون گذار دست غارتگران را قطع خواهد کرد افزود: اداره‌کل بازرسی گیلان با ۶ گروه از کارشناسان و مدیران ارشد آمادگی دارد تا در راستای بالا بردن اعتماد مردم و کوتاه کردن دست سودجویان اقدام‌های عملی و مستمری داشته باشد.
وی گفت: مردم در صورت مشاهده هر نوع سودجویی و تصاحب عرصه منابع ملی سریعاً به بازرسی گیلان و سایر دستگاه‌های نظارتی یا دادستان‌ها اطلاع دهند تا با اقتدار قانونی متولیان امر ورود کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار