شهردار املش در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تابناک گیلان اعلام داشت :

بودجه ۸۰ میلیاردتومانی شهرداری املش

کد خبر: ۱۱۸۰۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳ 12 August 2024

۶۰  درصد این بودجه جاری و الباقی عمرانی است که تا کنون  ۲۰ میلیارد  آن تحقق پیدا کرده است.
دکتر سلیمانی در ادامه افزود :
در مدت سه ماهی که مسئولیت شهرداری املش را عهده دار شده ام ، ابتدا ساماندهی و تنظیف شهر و احیای فضای سبز را داشتیم ساماندهی زباله ها که در روز انجام می شد به شب منتقل شد همچنین  روشنایی معابر پارکهای شهر  وسرویس های بهداشتی  و خدمات عمومی در شهر و هم در پارک گلستان  بسیارنامناسب ودرشان مردم نبود تعمیر و احیا شد.
 شهردار املش احداث دو پارک محله را در ابتدای خیابان ابوالقاسمی از دیگر اقدامات  این مدت خواند و اظهار داشت:
 چراغانی بلوار شهید غفاری ( پیش ساخته ) و احداث میدان کیا زنیک  و احداث پارک بازار که استفاده دو منظوره پارک و بازار سه شنبه هست  که  به زودی شروع خواهدشد.  خیابان گلستان  آسفالت و جدول بندی دارد .
 شهرداراملش درخصوص تعطیلی پروژه کمربندی این شهرگفت:
  به دلایل مشکلات فنی مسکوت بود با برگزاری جلسات راه اندازی شد و بخش اعظم کار در کیلومتر اول فعال شد لوله های آب شرب قدیمی بود و باید اصلاح می شد وباعث شد کاربه تعویق بیفتد  اداره آب و فاضلاب در حال لوله گذاری است و به محض اتمام کار، فاز اول که به طول یک کیلومتر است بااعتباری بالغ بر ۷میلیارد تومان  آسفالت خواهد شد. البته  اعتبارات تا  ۳۱مرداد ماه بود که به ۳۱  شهریور  انتقال داده شد و قول می دهیم تا این تاریخ این کمربندی  آسفالت  شده وزیرترافیک برود.
شهرداراملش درارتباط باادامه این پروژه اظهارداشت:
 نقشه برداری و کارهای مطالعاتی و برآورد هزینه ادامه این پروژه هم انجام شده لوله گذاری انجام گردیده و حداقل در یک  کیلومتر دوم هم تا پیچ حاج آباد آماده و به بهره برداری می رسد
شهردار املش برنامه های خود را روی سه محور خواند و افزود:
  با توجه به اینکه فصل عمرانی را از دست دادیم و به دلیل نداشتن پیمانکار که باید در ابتدای سال انجام می شد دقیقا در نیمه دوم فصل سال مراحل قرارداد انجام شد و کارهای  عمرانی به تعویق افتاد بیش از ۷۰  هزار متر مربع آسفالت  در سطح شهر و معابر ، احداث پارک بازار و احیای پارک گلستان را در برنامه های عمرانی با اعتباری بالغ بر  ۱۰  میلیارد تومان داریم که در هفته دولت به  بهره برداری  خواهیم رساند.
 دکتر سلیمانی نداشتن برنامه مدیریتی و گردشگری را از دلایل عقب ماندگی و عدم استقبال سرمایه گذاران در این شهر دانست.
شهرداراملش بافت  فرسوده  وتاریخی این شهررابه مساحت ۹  هکتار از مزایای این شهر دانست که باید به نفع شهر استفاده می شد اما به دلیل عدم اطلاع مردم و عدم همکاری مسئولین  حرکتی در این زمینه انجام نشده است .
دکتر سلیمانی با توجه به زباله ۲۰ تنی  این شهر اظهار داشت :
 حتی مرکز پایش نداریم ،در زمینه شیرابه و بوی زباله با اعتراضات مردمی مواجه هستیم. پیگیر هستیم منابع طبیعی برای مرکز پایش زمینی را در حدود  ۵۰۰__۶۰۰ متر در اختیار ما قرار بدهد  از سرمایه گذاران هم دعوت کرده ایم .
شهرداراملش باتوجه به ظرفیت این شهربرای تفکیک زباله ازمبدا گفت:
 حجم زباله را  مردم با تفکیک باید کم کنند
 شهردار املش در خصوص طرح جامع شهری و نواقص آن اظهارداشت:
 طرح جامع شهری نواقص و حقوق مکتسبه ای که از قبل ایجاد شده بود را به مشاور ارائه دادیم بحث معابر شهری هم بیش از ۷۰ درصد انجام شده که این دو مقوله در کنار هم باید ایجاد شود و مشاور هم بیش از ۷۰ درصد کار را انجام داده و انتظار داریم تا  شهریور به انجام برسد.
 از شورای شهر مجوز دو دستگاه نیسان را گرفتیم یکی برای فضای سبز یکی برای خدمات شهر که کمپرس  دار شود و بتوانیم حمل  زباله را در مناطقی که ۴۸ ساعته انجام می شد به  ۲۴ ساعت برسانیم همچنین خرید بیل را از شرکت هپکو به مبلغ ۸ میلیارد پیگیر هستیم .
شهرداراملش  درخصوص امکانات آتش نشانی املش  باتوجه به فرسوده بودن ساختمان آن  افزود:
دو ماشین آتش نشانی داریم به دلیل نزدیک بودن روستاها به شهر و کوهپایه ای بودن و جنگلی بودن  نیازبه دوماشین آتش نشانی دیگر داریم .
 درپایان شهرداراملش ازمردم خواست  تا باپرداخت عوارض نوسازی  وعوارض صنفی شهرداری را در ارائه خدمات بهتر و بیشتر یاری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار