مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان:

تلاش شبانه روزی برای تامین برق پایدار واحدهای شالیکوبی به منظور حمایت از بخش تولید

کد خبر: ۱۱۸۰۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۹ 14 August 2024

مسعود صادقی خمامی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان طی دیداری با حمید قریبی مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی کارخانجات تولید برنج گیلان از برنامه های موجود در صنعت برق برای همکاری و تامین برق پایدار این واحدهای صنعتی خبر داد.

به گزارشخبرنگارتابناک گیلان ؛ در این دیدار صادقی تصریح کرد: طی سالیان اخیر برنامه های وزارت نیرو و شرکت توانیر برای گذر از فصل پیک تابستان اغلب مشوق محور و در قالب انعقاد تفاهمنامه های همکاری بمنظور جلب مشارکت مشترکان در تعرفه های مختلف می باشد.

وی خاطرنشان کرد: خط قرمز وزارت نیرو بخش خانگی است و هیچ گونه خاموشی برای مشترکان خانگی اعمال نخواهد شد و از سوی دیگر خود را ملزم به تامین برق واحدهای تولیدی و صنعتی میدانیم تا چرخ اقتصاد و توسعه کشور نیز از حرکت بازنماند.

مدیرعامل توزیع برق گیلان ضمن تاکید بر لزوم حرکت به سوی انرژی های نو افزود: بر اساس برنامه های جامع و بلندمدت وزارت نیرو صنایعی که در حوزه انرژی تجدید پذیر ورود کنند، از امکان تأمین برق پایدار بهره مند می‌شوند و مشمول اجرای طرح‌های محدودیت مصرف برق به ویژه در دوره گرم سال نخواهند شد.

صادقی اظهار داشت: باتوجه به حجم فعالیت های کشاورزی به ویژه کاشت برنج در گیلان و در پیش بودن فصل برداشت و به پیروی از آن افزایش مصرف برق در واحدهای شالیکوبی، نیازمند همکاری بیشتر این واحدها به ویژه در ساعات پیک روز ( ۱۲ الی ۱۷) هستیم.

وی اضافه کرد: انتظار این است که  واحدهای شالیکبوبی طی ساعات ۱۴ الی ۱۶ به منظور برخورداری همگان و حداکثری از انرژی برق مصرف برق خود را ۷۰ درصد کاهش دهند و درصورت امکان از دیزل ژنراتورها در طول روز و ساعات پیک استفاده کنند.

صادقی ضمن قدردانی از همکاری اتحادیه شرکت‌های تعاونی کارخانجات تولید برنج گیلان تاکید کرد: باتوجه به اهمیت فعالیت واحدهای صنعتی شالیکوبی در گیلان به امورهای اجرایی توصیه های لازم به منظور اهمیت تامین برق پایدار این مراکز شده و در تلاش هستیم بدون هیچ مشکلی روزهای گرم باقی مانده را پست سر بگذاریم.

همچنین در این نشست حمید قریبی مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی کارخانجات تولید برنج گیلان گفت: صنعت شالیکوبی در استان گیلان، صنعت استراتژیک و پراشتغال بوده و از چرخه های تکمیل کننده تولید و توزیع برنج در کشور است.

وی اظهار داشت:  این صنعت در گیلان با تعداد زیادی عضو کارخانه‌دار در قالب یک اتحادیه مرکزی استان با مجموعه ای از شرکت های تعاونی در شهرستان‌ها از سال ۱۳۸۴ تاکنون مشغول فعالیت مستمر می‌باشد.

قریبی ضمن تقدیر از برگزاری این نشست و زحمات کارکنان توزیع برق گیلان برآمادگی اتحادیه شرکت‌های تعاونی کارخانجات تولید برنج گیلان برای همکاری با صنعت برق و گذر از فصل پیک مصرف برق تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار