رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان عنوان کرد:

باید به عرصه حفاظت از خاک به صورت علمی ورود کنیم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در دومین روز گردهمایی مسئولین دفاتر خاک کشاورزی سازمان‌های جهاد کشاورزی منطقه یک کشور در گیلان گفت:در ابتدای مرداد ماه امسال، زمانی که شالیزارهای استان در مرحله دانه‌بندی قرار داشتند، شاهد بارش‌های زیادی در استان بودیم و مصرف کود پتاسیم باعث ایجاد مقاومت در برنج شد و به این ترتیب از ورس کردن(خوابیدگی) حجم زیادی از شالیزارهای استان جلوگیری به عمل آمد.
کد خبر: ۱۱۸۰۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰ 18 August 2024

صالح محمدی افزود:این کار با زحمات همکاران تحقیقات آب و خاک، موسسه تحقیقات برنج و هماهنگی ترویج کشاورزی انجام شد و کشاورز گیلانی با رویکرد استفاده از کودهای پتاسه و فسفاته توانست سربلند عمل کند.

وی افزود: باید بتوانیم در حفاظت از خاک سریع‌تر و هوشمندانه‌تر عمل کنیم و از همه کسانی که دغدغه برای حفظ خاک کشاورزی دارند، دعوت می‌کنیم تا به این حوزه ورود کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان یادآور شد:دنبال راهکارهای مدیریتی در حوزه کشاورزی هستیم تا عملیات کشاورزی را در راستای پایداری و حداقل خاک‌ورزی انجام دهیم و این کار با انجام کشت دوم تا حدودی محقق می‌شود.

محمدی اظهار کرد: بسیاری از مناطق استان پس از برداشت برنج زیر کشت دوم قرار می‌گیرد و کشت دوم در راستای حفاظت از خاک باید فرهنگ‌سازی شود.وی در پایان بر استفاده از ظرفیت شورای برنامه‌ریزی و مدیران در بحث حفاظت و صیانت از کیفیت خاک کشاورزی در گیلان تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار